Naponta posztolsz? Ez egy hülye stratégia (ez tedd helyette)

Kategória: Ötletből - Siker | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Valaki valahol azt mondta a bloggereknek, hogy minden nap posztoljanak.

Tehát ezt csinálod. És a legjobb formádat hozod.

De a mindennapos posztolás egyszerűen nem működik nálad. Nem sikerül elérned a céljaidat, ami a forgalmat és a bevételeket illeti, nem árasztanak el a látogatók, és a feliratkozóid is csak stagnálnak.

 

Naponta posztolsz? Ez egy hülye stratégia (ez tedd helyette)
 
 

 

Te is azt hiszed naponta kell posztolnod?

Most kételkedsz abban, hogy képes leszel sikeres "bloggerré" válni, és úgy érzed magad, mint egy munkás, aki szuper keményen dolgozik, aztán semmi jutalom.

A posztolj naponta stratégia elveszi a szórakozást a blogolásból.

Mélyen legbelül gyanítod, hogy ez a stratégia egyenesen veszélyes. És a következő okok miatt igazad is lenne:

 

A napi posztok lerombolják a társadalmi bizonyítékot (social proof)

 

A társadalmi bizonyíték olyan bizonyíték, amelyet olvasóid hagytak, hogy a blog érdekes, népszerű és érdemes olvasni.

 

A kommentek száma, a követők száma, az olvasók száma, a kedvelések és a pozitív értékelések mind megmutatják az új látogatóknak, hogy téged mások már szeretnek és támogatnak.

Társadalmi bizonyíték nélkül, sokkal nehezebb rávenni az embereket, hogy feliratkozzanak a hírlevél listádra, a cikk figyelőre vagy bekövessenek.

 

 

Ha túl gyakran publikálsz a Facebookra, ezzel folyamatosan lecserélve a legfrissebb posztjaidat, csökkented azon kommentek számát, melyeket minden egyes posztod kapna. Kevés ember veszi majd a fáradságot, hogy elolvassa az összes hozzászólást az előző napi posztjaidnál.

 

Ha naponta közzéteszel egy bejegyzést, akkor az csak az adott napon jelenik meg a blogod legtetején és a Facebook oldaladon. Ha csak heti egyszer teszel ki új posztot, akkor a legfrissebb poszt egész héten elöl lesz.

 

Egy tartalom annál inkább a figyelem középpontjában marad, minél tovább van kint az oldal tetején és Facebook oldaladon... Az emberek többet fognak kommentelni hozzá, mivel ez a legfrissebb, legrelevánsabb tartalom.

 

A napi posztok tönkreteszik az olvasóid kötődését

 

Te elolvasod az összes e-mailedet, amint megérkeznek? Én sem.

 

Sőt mi több, jó néhány hírlevelet, amire fel vagyok iratkozva napokig meg sem nyitok.

Amikor azt látom, hogy van mondjuk négy olvasatlan e-mailem egy általam kedvelt blogból, gyakran csak a legutolsót olvasom el. Az idő pénz. És ezzel így vannak az olvasóim is. És a tieid is.

 

Ha túl rendszeresen posztolsz, a követőid nem fognak elolvasni minden bejegyzést, amit írsz.

Ennek eredményeképpen minden egyes bejegyzésnél, amit átugranak, elszalasztasz egy lehetőséget, hogy kapcsolatba léphess velük. És kihagyod annak a lehetőséget is, hogy egyre több ember kerüljön az értékesítési folyamatodba.

 

A napi bejegyzések rontják a feliratkozói számokat

 

Ha túl gyakran küldesz bejegyzéseket e-mailben, ezzel leiratkozásra kényszeríted a feiratkozóidat. Ez különösen igaz a kevésbé népszerű oldalakra.

A legtöbb embernek túl sok mindent kell olvasnia, és meg fogják köszönni neked, ha ritkábban posztolsz - különösen akkor, ha ennek köszönhetően a blogbejegyzések minősége javul.

 

Néhány kedvenc bloggerem havonta egyszer vagy csak hat hetente posztol.

Minden bejegyzés, amit írnak kitűnő, és hasznos tanácsokat tartalmaz, amelyeket azonnal alkalmazni tudok. Minden cikküket csak úgy falom. (és hasznosítani tudom)

De azoktól, akik naponta posztolnak, kb. minden 10 cikkből egyet olvasok el.

A hiányérzet értékes. A bőség nem.

 

Mit csinálj a napi posztolás helyett?

 

Mostanra már biztosan egyet értesz abban, hogy naponta posztolni sem nem bölcs, sem nem produktív. Mégis, amikor majd elkezded látni az előnyeit, hogy nem teszel közzé minden nap, szükséged lesz valami új és konstruktív dologra, hogy kitöltsd a keletkezett űrt.

 

Persze, még mindig gondolkodhatsz és dolgozhatsz a bejegyzéseiden minden nap. Csak ritkábban fogod őket közzétenni, és a fennmaradó idődet a következőkkel töltöd:

 



 

1. Tervezd meg a posztjaidat... bölcsen

Egy figyelemre méltó bejegyzés szinte mindig egy jól megtervezett bejegyzés. A kiváló tartalom elkészítése azelőtt elkezdődik, mielőtt leülnél írni.

 

Olyan ötlettel kell előállnod, amit az emberek szeretni fognak, ez lesz a házi feladatod.

 

  • Nézd meg a népszerű blogokat a piacodon. Mely posztok teljesítenek jól?
  • Keress hasonlóságot a sikeres bejegyzések között.
  • Ha már van ötleted, készíts több kiváló címsort –egy olyat, amire kattintani fognak. Nincs értelme napokat tölteni egy bejegyzés megírásával, ha az olvasók éppen csak rápillantanak, vagy figyelmen kívül hagyják, és folytatják tovább az elfoglalt életüket.
  • Meg kell adnod nekik az ösztönzést a kattintásra. Mondd el nekik, miért kell elolvasniuk a bejegyzésedet. Adj nekik egy kényszerítő okot a címsorban.
  • Milyen problémájuk van? Milyen hasznos megoldást kínál számukra az írásod?

 

Bölcs dolog mindig több címsort készítened és ezekkel külön kiposztolni a tartalmad  Facebook oldaladra. Így az organikus forgalom alapján egyértelműen el tudod majd dönteni, hogy melyik a nyerő. Na, azt kell majd hirdetéssel is megtámogatnod.

70 2 címsor ötlet, hogy ne legyen ihlet hiányod

 

 

Csak ezek után kezdj neki az írásnak.

 

2. Az élet rövid – Éld úgy, hogy számítson

Emlékszel arra a jelenetre: A nyughatatlan (Walk the Line) című filmből, ahol Sam Phillips, egy kis hangstúdió és lemezkiadó tulajdonosa beszédet mondott Johnny Cash-nek és a Tennessee Two-nak arról a fáradt gospel jellegű dalról, amit előadtak?

 

Sam megállította őket, hogy játsszanak, és megkérdezte lenne-e valami más a tarsolyukban, megállapítva, hogy egy ilyen dal eladhatatlan, ezzel nem fognak tudni betörni a slágerlistákra. Johnny-nak ez nem igazán tetszett, de Sam felvázolta a következő forgatókönyvet:

 

"Elütött egy teherautó, és ott fekszel a földön - haldokolsz - és csak arra van időd, hogy egy dalt elénekelj. Egyetlen dalt, amire az emberek emlékezni fognak, mielőtt porrá válsz. Egy dalt, amely összefoglalná, hogy ki vagy. Azt mondod nekem, hogy ez az a dal, amit énekelnél? Ugyanaz a Jimmy Davis dallam, amit egész nap hallunk a rádióban...? Vagy valami mást énekelnél? Valami valódit. Valamit, amit éreztél. Mert elárulom neked, ez az a fajta dal, amit az emberek hallani akarnak. Ez az a dal, amely valóban megmenti az embereket. Nincs semmi köze az Istenbe vetett hithez, ez a saját magadba vetett hitről szól. „

 

Amikor blogbejegyzést írsz, tedd fel magadnak ezeket a kérdéseket:
Ha csak egy bejegyzésre lenne időd, akkor a jelenlegi ötleted olyan, amit az emberek el akarnának olvasni? Olyan, ami megmenti őket?

 

Ha csak két havonta posztolsz új blogbejegyzést, de a tartalom valóban félelmetesen jó, már akkor sokkal sikeresebb leszel, mint azok, aki minden nap szar posztokat tesznek közzé.

Ne ess a tartalomszolgáltatók csapdájába. Ők nem bizalmat és elismerést akarnak, hanem minél több olvasót, aki majd kattint a hirdetéseikre, hiszen a kattintások után kapják a pénzt. Te nem! Te akkor kapsz pénzt, ha az amit adsz, az van olyan értékes, hogy még többet akarjanak tőled!

 

Legyen kitűnő, érdekes és érdemes. Várakozáson felüli ! Hogy az olvasóid hanyatt essenek a gyönyörtől…Ez az egyetlen módja annak, hogy az olvasóidat fanatikus rajongókká változtasd.

 

3. Posztolás, majd népszerűsítés, népszerűsítés, népszerűsítés (reklámozás, reklámozás, reklámozás)

 

Oké. Szóval megírtad a cikkedet, és ha ez lenne az utolsó cikk, amit valaha írtál, akkor nem bánnál semmit.

Ellenőrizve és szerkesztve van, és élesítetted.

 

És most?

Csak továbblépsz és új bejegyzés írásába kezdesz?

 

Egyáltalán nem!

Most ki kell hoznod a népszerűsítésből mindent, ami csak a csövön kifér. És ez akár két hétig is eltarthat, amíg alaposan megcsinálod.

 

Nem tudod, kinek mondd el?

 

Építs kapcsolatokat, például az öt legnagyobb bloggerrel a szegmensedben vagy egy kapcsolódó szegmensben. Szólj hozzá a posztjaikhoz. Vásárold meg termékeiket. Ajánld fel nekik a segítséged.

 

Hamarosan néhányan közülük felfigyelnek rád. Talán beszélgetésbe is elegyednek veled.

És akkor, amikor elmondod nekik, hogy véleményezted a terméküket, vagy megosztottad egy bejegyzésüket, ki tudja? Előfordulhat, hogy népszerűsítik a te bejegyzésedet is a kedvedért.

Talán abba is beleegyeznek, hogy interjút készítsenek veled, vagy te velük

 

Tudom, hogy ez kemény munkának tűnik. Tudom, hogy időbe telik. Tudom, hogy ez nem a garantált fizetésnap.

 

Időbe telik, de ha gyorsítanál, akkor csak a fizetős hirdetések maradnak és a tartalommarketing stratégia


Semmi sem jön könnyen, ami valójában megéri, ugye?

 

4. Növeld online üzletedet értékes eszközök létrehozásával

 

Nem szükséges nap mint nap posztolnod a blogodra, mert időt kell szánnod olyan eszközök létrehozására, melyektől növekszik a vállalkozásod.

 

Készíts interjúkat a piaci szegmensedben. Indíts webinárokat, Facebook live adásokat. Készíts e-bookokat, melyek mindegyikét eladhatod vagy ingyenesen kínálhatod, feliratkozásért cserébe.

 

A marketing erőfeszítéseid megtérülnek, ha csinálod. És egy olyan termék, amely egyértelmű megoldást kínál a célpiacod egyik sürgető problémájára, jó pénzhez juttathat téged az elkövetkező évekre.

 

Esettanulmány: Egy sikeres poszt

 

Annak ellenére, hogy felépítettem néhány sikeres blogot, jelenleg ugyanabban a hajóban evezek, mint sok kezdő.

Van egy teljesen új blogom, eddig kevesebb, mint tíz cikkel. Szükség lenne némi figyelemre, forgalomra és előfizetőkre.

 

Nemrégiben írtam egy új cikket, 12 Google Analytics statisztika, amire minden tartalommarketingesnek szüksége van címmel.

 

Három hétig tartott, míg megírtam és tökéletesítettem a cikket. És körülbelül 1 hétig csak az előkészítés folyt.

 

Azon a napon, amikor közzétettem, nem hozott túl sok látogatót. De a következő nap ... Wow! A forgalom megugrott.

 

A Google Analytics szerint ez az egyetlen bejegyzés körülbelül 2.000 egyedi látogatót hozott nekem tíz nappal azután, hogy közzétettem. És majdnem megduplázta a visszajelzések számát is.

 

A poszt után a blogom általános forgalma is jelentősen magasabb szintre emelkedett.

 

El voltam ájulva.

 

Ha elfelejtettem volna ezt a bejegyzést a közzététel után, és másnap új cikket írtam volna, akkor nem hozott volna annyi forgalmat vagy megosztást.

 

Népszerűsítettem. Beszéltem róla az embereknek - olyanoknak, akiket online ismerek. Senkinél nem spammeltem vele. Nem kértem lájkot vagy megosztást senkitől, akit nem ismertem.

De tudtam, hogy a cikk jó és hasznos, és azokat a tapasztalatokat gyűjtöttem benne össze, amiket évek alatt szereztem meg, mióta online vállalkozom. Ezért nem haboztam megkérni másokat, hogy osszák meg.

 

5. Fordítsd az egokat az előnyödre

Ha szükséged van arra, hogy jó számokat hozzon a blogod, akkor írj olyan blog bejegyzést, amiben szakértőket kérdezel meg vagy mások vállalkozásairól írsz

 

Sokan, akik látják, hogy termékeik szerepelnek a bejegyzésemben, meg akarják mutatni másoknak, hogy a termékeik a listára kerültek. Így megosztják őket a közösségi hálózatokon, és hírlevelekben és blogbejegyzésekben hivatkoztak rá.

Ez különösen jól működik a b2b szektorban, ahol minden egy kicsit nehezebb, de az esettanulmányokért oda vannak.

 

Ettől vajon kevésbé alkalmazható lesz az esettanulmány?

Nem hiszem. Valójában egy okos blogger gondol ezekre a dolgokra.

 

Felismeri, hogy bizonyos tényezők vonzóbbá teszik a posztot a többi ember számára, és növelik annak valószínűségét, hogy az emberek megosztják azt. És akkor megy és ír egy posztot, különös tekintettel erre.

 

Ez csak egy része a stratégiai promóciós játéknak.

És az ego csali használata csak egy az ilyen stratégiák közül.

 

Derek Halpern azt mondja, hogy rendszeresen e-mailt küld más bloggereknek, hogy tájékoztassa őket a saját cikkeiről.

Mutat nekik egy cikket olyan témában, amit az olvasóik érdekesnek találhatnak.

Ezek az emberek pedig hivatkoznak rá, gyakrabban, mint ahányszor nem. Ezzel a stratégiával a feliratkozói listáját több tízezresre növelte.

 

Jon Morrow vendég bejegyzéssel (guest post), szerzett 1.200 feliratkozót egy nap alatt! És ki tudja, hogy a következő két hét folyamán mennyi feliratkozója lesz még.

 

Ezek a dolgok nem azért történnek meg, mert ezek a fickók a megfelelő időben vannak a megfelelő helyen.

 

Nem.

 

Tanulmányozzák a tartalommarketinget. Tanulmányozzák a szövegírást. Több napot töltenek el azzal, hogy a bejegyzés ötleteiken gondolkodjanak, és, hogy jó címsort találjanak ki. Hetekig dolgoznak a cikkeken, fejlesztve őket minden újabb posztoláskor.

 

Aztán számtalan órát töltenek azzal, hogy a cikküket népszerűsítsék a közzététel után. A cikkben most csak az ingyenes reklámokkal foglalkozunk, mert ez a belépő szint, amit mindenkinek meg kell lépnie.

 



 

Hajrá, tied a színpad!

 

Profi üzleti blogger szeretnél lenni?

 

Steven Pressfield azt mondja, hogy a profivá válni elengedhetetlen ahhoz, hogy legyőzzük az önszabotázst. Tudatnod kell a világgal és a magaddal, hogy komoly vagy, hogy nem csak poénból blogolsz.

Ez a vállalkozásodról szól. Ez a növekedésed kulcsa. És van jelentőségteljes mondanivalód.

 

Egy üzleti blogger nem csak egyik unalmas cikket írja a másik után.

 

Isten ments.

 

Az üzleti bloggernek van egy elképzelése. És van egy stratégiája, hogy megvalósítsa az elképzelését. Felismeri, hogy a marketing része a játéknak. Tudja, hogy egy vállalkozásnak promóciós anyagokra, termékekre és értékesítési levelekre van szüksége.

 

Megérti a célpiaca problémáit. Tudja, hogyan kommunikálja az általa kínált megoldás előnyeit.

 

Tudja, mi a különbség az unalmas tartalom és a között, ami valóban fontos.

 

A profi nem esik bele a mindennapos posztolás csapdájába, remélve, hogy hamarosan megváltozik a szerencséje. Egy profi mindkét kezével megragadja a lehetőséget, és valami csodálatos dolgot csinál. Valami olyat, amiről érdemes beszélni.

 

Szóval, ki akarsz lenni? Egy olyan okos ember számára, mint amilyen te vagy, nyilvánvaló a választás.

 

Itt az ideje, hogy komolyan vedd az online üzleti tevékenységed.

 

Ideje elkezdeni olyan bejegyzéseket írni, amelyek fontosak –bejegyzéseket, amelyek megmentik az embereket.

 

Ideje elkezdeni hirdetni a blogbejegyzéseidet, mintha a jövőd függne tőle.

 

Mert valóban ettől is függ.

 

Vissza

Címkék : tippek, látogatószerzés, induló vállalkozás, facebook, blog.hu, szövegírás

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.

Kapcsolódó cikkeink:

 



Hírlevél

 

 

 

Címkék

Friss Hírek