Landing Page halott. Megölte az értékesítési folyamat legelső eleme, a …

Kategória: Látogatókból - Bevétel | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

 

A sales funnel, vagy értékesítési folyamat, vagy tölcsér, vagy marketing automatizmus mind ugyanazt jelenti. Egy olyan, előre elkészített és összerakott rendszert, ami futószalagon szállítja neked az új vevőket.

 

Lehet, hogy haladó szinten vagy a témában, de azért, hogy ugyanazokat a fogalmakat használjuk, írok róla egy kis bevezetőt.

 

Rövid leszek, ígérem…

 

 

Landing Page halott. Megölte az értékesítési folyamat legelső eleme, a …
 
 
 
 

 

 

Ezeknek a rendszernek több eleme van és ezek egymást támogatják. A cél, hogy a legkisebb elköteleződés irányából haladjon végig a látogató egy előre megtervezett folyamaton, aminek a végén lelkesen fog vásárolni.

 

Ezekben a rendszerekben a legnagyszerűbb, hogy egyszer kell felépítened. Onnantól pedig futószalagon szállítja neked az új vevőket. Akkor is, ha éppen alszol. Akkor is, ha éppen nyaralsz vagy egy új ötleteden dolgozol.

 

Ezeket a rendszereket Marketing Automatizmusoknak fogom hívni.

 

Ha bármilyen sikeres vállalkozást megfigyelsz , látni fogod, hogy az alábbi 3 automatizmus közül használja valamelyiket (vagy mindet).

 

A három legfőbb automatizmus:

  1. Megszerzés
  2. Aktiválás
  3. Pénzesítés

 

A megszerzési automatizmusok szerepe az, hogy az érdeklődőkből ügyféladatbázist építsen. Megszerezze az elérhetőségüket, hogy utána a bizalmat és a vásárlás iránti vágyat már gyorsan és olcsón lehessen bennük kialakítani . A legismertebb online megszerzési automatizmus, a csali termék.

 

Az aktiválási automatizmusok célja, hogy a korábban megszerzett látogató, végre elkezdjen vásárolni tőled.

 

Akkor jó az aktiválási automatizmusod, ha kis elköteleződést kíván a vevődtől. Vagyis a felkínált termék ne legyen túl nagy értékű . (2.000 - 3.000 Ft).

Itt  nem a haszonszerzés a cél, hanem annak a pszichológiái hatásnak az elérése, melynek során megszokja, hogy nálad költ. A legismertebb aktiválási automatizmus a belépő termék.

 

A pénzesítési automatizmusok célja, hogy maximalizálják a céged profitját.

Itt már a haszonszerzésen van a hangsúly. Itt adod el a fő termékedet. Azt, amiért az egész Marketing Automatizmust (sales funnelt, futószalagot, tölcsért stb) építetted.

A legismertebb pénzesítési automatizmus az upsell ajánlat. Sokan sült krumpli technikának ismerik.

 

 

Ezek a technikák folyamatosan fejlődtek, ahogyan az emberek internetezési szokásai változtak.

 

Ha már használsz ilyen rendszereket, akkor biztosan érzed, hogy egyre csökken a hatékonyságuk. Egyre kevesebben adják meg az e-mail címüket és egyre kevesebben akarnak tőled vásárolni.

Alig szólnak hozzá a posztjaidhoz a Facebookon, nem reagálnak az e-mailekre és nem érted, hogy mi történt. Miért nem működik már az, ami régen annyira hatékony volt?

 

Nem a Marketing Automatizmusokkal van a probléma. Csak változott a világ. Változtak az emberek és a szokásaik is. Ne félj, nem kell az ablakon kidobnod a felépített automatizmusaidat, csak meg kell egy kicsit változtatni őket.

 

 

Megmutatom, hogyan tudod megjavítani a haldokló értékesítési folyamataidat.

 

 

A cikket a Marketing Commando videója inspirálta. A Wolf G. videóját a saját szavaimmal foglalom össze. Akit bővebben is érdekel, az a képekre kattintva megnézheti a hivatkozott részt.

 

A videóban a futószalagokról beszél. Arról, hogyan néz ki egy alap marketing automatizmus.

 

Röviden összefoglalva a videó tartalmát:

  1. Reklámozod a honlapod
  2. A honlapon a látogató megadja az e-mail címét
  3. Hírlevél-sorozatot küldesz neki, melynek a hatására az olvasók szemében szakértővé válsz.
  4. A hírlevelekből a terméked oldalára küldöd az olvasókat
  5. Ha rendel, akkor a köszönőoldalon felajánlsz neki egy kapcsolódó terméket. Ez az upsell ajánlatod
  6. Majd visszaigazolod a rendelését.

 

Ez az a rendszer, ami ma már a legtöbb iparágban haldoklik.

 

Ezt természetesen a videó is sugallja és kiemeli a Szakértői futószalagot

 

A szakértői futószalag felépítése különbözik, mert vannak benne új elemek. 

 

 

Landing Page halott. Megölte az értékesítési folyamat legelső eleme, a …
 
 
 
 

 

 

 

 

Összefoglalva a videóban elhangzott szakértői futószalagot:

 

  • Szakértőnek lenni a legkényelmesebb vevőszerzési módszer. A szakértőben megbíznak, mert nem csak egy kereskedő leszel az egyforma tömegből.
  • Régen az ingyenes hírlevél sorozat működött. Elkezdted a tömeget oktatni e-mailben és így kialakult az olvasókban a szakértői imázsod.
  • Remek példa a Cool Klíma. Aki rengeteg hasznos infót osztott meg a feliratkozóival. Erre az olvasók azt mondták: wow, milyen hasznos, mennyire ért hozzá, és tőle kezdtek el vásárolni.
  • Ma már ez nem működik. Az emberek nem iratkoznak fel és nem adják meg az e-mail címüket. Így e-mail sorozatot sem tudsz küldeni nekik.

 

Van más megoldás.

 

A meglévő Marketing Automatizmusodat ki kell egészíteni egy új elemmel és fel kell turbóznod a lemorzsolódó látogatók visszaszerzését. Erre is mindjárt ki fogok térni.

 

A legfőbb változás az lesz, hogy a látogatókat nem a honlapodra küldöd, hanem egy blog cikkre.

 

Ez lesz a Marketing Automatizmusod új eleme.

 

"Csinálsz egy cikket arról, hogyan kell használni a termékedet.

Ha kalapácsot árulsz, akkor írd le, hogyan kell beverni egy szöget."

 

Feladat: Milyen hasznos tartalmat tudsz írni a terméked felhasználásáról?
Írj kommentet, ha segítsek.

 

 

Wolf Gábor hoz pár remek példát a videójában:

 

  • Csinálj videót arról, hogyan kell beverni egy szöget (ha kalapács a terméked)

  • Milyen tartalmat tudnál írni, ami a terméked használatát segíti? Ami hasznos a vevőidnek?

  • Egy étteremnél lehet az, hogy "mik a gluténmentes ételeink."

  • "10 dolog, amiket csak a rutinos törzsvendégek tudnak."

  • "5 kaja, amit csak a törzsvevőknek csinálunk meg."
    A Starbucksban vannak olyan kávék, amik nincsenek a menüben. Csak az kaphatja meg, akik tudja a titkos jelszót. Ezt pedig csak egyetlen cikkben írták le. Jópofa. Mintha egy titkos társaság tagja lennél.

 

 

Mindjárt rátérek, hogyan pumpál életet egy Üzleti Blog az értékesítési folyamatodba.

 

A cikkek írása viszont olyan fontos és hangsúlyos eleme a folyamatnak, hogy muszáj kiegészítenem a Marketing Commando videóját néhány plusz infóval.

 

 

Segítség a blogcikk megírásához

 

 

Elsőre nehéz lehet szakértői cikkeket írni, pedig nem az. Semmivel sem másabb a folyamat, mint amikor hírlevelet írsz, csak ez a honlapodra kerül ki.

 

Akár a meglévő hírleveleidet is újra publikálhatnád. (Kicsit több infó, több kép, kis videó és máris újrahasznosítottad a tartalmad).

 

A könyvemben rengeteg témaötlet található, melyek olyan mankók, amiknek a használatával gyerekjáték lesz ütős cikkeket írnod.

 

Hamarosan írok egy részletes bejegyzést arról, mik azok a cikk típusok, amikkel növelheted az üzleti eredményeidet és nem szenvedés megírni őket. El sem hinnéd, milyen sokféle cikk létezik (Hogyan cikkek, YouTube cikkek, GYIK cikkek, Tanulmányok, Puskák, Listák, Interjúk, stb) és a többségét könnyebb megírni, mint gondolnád.

 

Ha nem akarsz lemaradni róla, akkor iratkozz fel most  a Cikkfigyelőre.


 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

 

 

 

Ha most azon töröd a fejed, hogy mi a francot lehet írni a vállalkozásodról… akkor indulj ki a következőből.

 

Mi az a 10 dolog, amit leggyakrabban kérdeznek meg a vevőid?
Ebből máris 10 cikket lehet készíteni.

 

Aztán, mi az a 10 dolog, amit nem kérdeznek meg, pedig meg kellene kérdezniük?
Ebből szintén lehet 10 cikket készíteni.

 

Ez máris 20 cikk. Max 1 hónap alatt készen is vagy.

 

Ismerős a módszer?

 

Ezt tanították az e-mail sorozatoknál is. Most viszont cikkek formájában publikálod.

 

Nem tűnik nagy változásnak, pedig a hatása óriási.

 

Az első 10 cikk alapozza meg a szakértői státuszodat. Az olvasók tudni fogják, hogy értesz hozzá, hiszen azokról a dolgokról írsz, amik érdeklik őket.

 

A következő 10 cikk fogja nevelni az olvasóidat. Azokban mondod el, hogy te mitől vagy más. A termékeid mitől jobbak, szebbek, gyorsabbak vagy tartósabbak, mint a piacon található többieké.

 

Ezek a cikkek fognak megvédeni téged az árversenytől is.

 

Hiába jön a konkurens egy hasonló, de olcsóbb termékkel, a vevőid nem pártolnak el, mert megtanítod őket arra, hogy igényeljék a minőséget. Amit persze tőled kapnak meg.

 

Fontos, hogy ez nem csodaszer. Ha rossz a terméked vagy a szolgáltatásod, ezzel a módszerrel csak gyorsabban mész csődbe.

 

Hidd el… Minden piacon lehet tartalmat gyártani.

Vannak olyanok, ahol elsőre nehéznek tűnhet.

 

Ilyen volt az a szobafestő csapat is, akik ufóként néztek rám, amikor a tartalommarketingről beszéltem nekik.

 

Miről írjon egy festő? Kérdezték.

 

Mindig csak azt szokták megkérdezni, hogy mennyibe fog kerülni a festés?
- Mikor készül el és kell-e előleg… ezekből uncsi cikkek lesznek. Mondták kacarászva.

 

Nekik azt javasolom, hogy tanítsák az olvasót arra, hogy miként tudják maguk is megcsinálni a festést. Tanítsák őket a módszerekre, az eszközök használatára, a trükkökre. Legyenek ők azok, akiktől el lehet lesni a szakma trükkjeit és a házi megoldásokat. Reneszánszát éli most a DIY mozgalom.

 

Elsőre furának tűnhet ez a gondolat.

 

Tanítsam meg azt, amit én akarok megcsinálni nekik? Akkor rám nem is lesz szükségük…

 

Pedig a tudás megosztásával egy érdekes dolog fog történni. Egyre több lesz a rendelésed és fejlődik a vállalkozásod is.

 

Nézzük sorba.

 

Több rendelésed lesz, ugyanis lesznek, akik inkább mégsem vágnak bele a festésbe, hiába mondasz el minden szükséges infót erről.

 

Lesznek olyanok, akik belevágnak, de nem lesznek elégedettek a végeredménnyel.

Ők végül mind az ügyfeleid lesznek, hiszen tőled kapták az információt.

 

Persze lesznek azok, akik ügyesek, lelkesek és sikerül a tanításod alapján a festés. Ők büszkék lesznek magukra és téged fognak ajánlani a barátaiknak is.

Egyszóval, csak nyerhetsz.

 

Gondold végig…

 

Te is tudod, hogy önmagában kevés tudni a festés technikáját. A gyakorlás hozza meg a vállalható eredményt.

 

Elmondhatsz te minden apró trükköt, akkor sem leszel felesleges. Hiszen Te vagy a szakértő. Ráadásul az, aki nem pénzéhes, mert spórolós trükköket is ad. Hát nem mindenki egy ilyen céggel akar dolgozni?

 

Egyszóval ne félj a tudás megosztásától, csak több leszel általa.

 

 

Landing Page halott. Megölte az értékesítési folyamat legelső eleme, a …
 
 
 
 

 

 

A tudás megosztása, még a vállalkozásodat is fejlesztheti. Idővel újabb vásárlói igények merülnek majd fel.

 

Akik maguk akarnak festeni, azoknak majd kell festék, ecset, takaró fólia, henger,itató, lemosó, kesztyű stb, stb.

 

Miért ne tőled vennék meg egy komplett csomagban? Mondjuk ingyenes házhozszállítással és részletes használati útmutatóval?

 

Ugye? Ez működne.

 

És te?

A Te vállalkozásodban, hogyan tudnád használni ezt a módszert?

Írd meg a cikk végén a kommentben. Vagy kérdezz és segítek kitalálni.

 

Wolf Gábor azt mondja a videóban:

A buta kereskedőnek nincs blogja. Az csak a webáruházát vagy a termékeit reklámozza.

 

Te viszont csinálj egy blogot és a blogodat kezdd el hirdetni (szerk.: Úgy érti, hogy a blogodban lévő felkapott cikkeket hirdesd).

 

Ez lesz az Üzleti Blogod.

DE!

Ne a honlapod része legyen.

 

Ez egy teljesen új marketing csatorna. Foglalj hozzá egy külön domain nevet, és ezen csak a cikkeidet publikáld. Ne keverd, ne mixeld, csak rontja a hatásfokát.

 

Innentől ne a termékedet, hanem a termékedről írt cikkeidet reklámozd.

 

Wolf G. szerint, a cikkeidet reklámozhatod:

  • Facebookon
  • Google tartalmi hálózatán
  • Banner hirdetéssel
  • E-mailben. Saját listádon vagy keresztmarketinggel egy partner listájára.

 

Aki kattint erre a hirdetésre, az nem a termék oldalra kerül, hanem a blog oldalra.

 

A videóban nem volt rá idő, de én most jobban belemegyek a részletekbe:

 

 

Hol érdemes hirdetned a megírt cikkedet?

 

A tartalomnak van egy behozhatatlan előnye a landing page oldallal szemben. Ez pedig maga a tartalom.

 

Ugyanis a Google kereső sosem fogja előre sorolni a landing page oldaladat. A blogodra írt cikkek viszont egyre több látogatót hoznak neked a keresőből.

 

A blogodra írt tartalmakat át fogják venni más médiumok. Hivatkozni fognak rá, és ezáltal újabb olvasókra teszel szert. Ingyen.

 

A bejövő természetes linkek pedig tovább növelik a Google keresőben elért helyezésed.

 

 

A tartalmaid szakértővé tesznek a piacodon és ezért idővel a sajtó figyelmét is felkelted. Interjúk, meghívások, szereplések. Képzeld el az olvasószerző hatását. Elképesztő.

 

 

A megírt cikkeidből pár kattintással egy komplett könyvet tudsz készíteni.

 

 

15.000 Ft –ért már kinyomtatják neked, beküldik az Országos Széchenyi Könyvtárba és kapsz ISBN számot is. Ez nem csak azért jó, mert így 5% lesz a könyv utáni fizetendő áfád, de utána már a digitális változat (e-book) után is csak ennyit kell fizetned, ha adathordozón árulod (pl.: cd)

 

A könyv pedig teljesen új ajtókat nyit meg előtted. Onnantól nem te leszel az egyik kereskedő a sok közül. Te leszel az a kereskedő, aki könyvet írt a (… ) témáról.

A könyv az írójának elképesztően nagy tekintélyt tud kölcsönözni. Új kapcsolatokat, új vevőket, hatalmas bizalmat és ismertséget tud hozni.

 

Ezek persze mind a hosszú távú hatások és az álmodozás kevés. Nézzük, mit tehetsz azért, hogy már holnap rengeteg olvasója legyen a következő cikkednek:

 

 

A cikkedet így tudod hatékonyan reklámozni:

 

Facebook:

  • Tedd ki a cikket több címsorral, más URL címmel és képpel. Így tesztelheted, mi az, ami a legjobban bejön a piacodnak.
  • A teszt posztokat tedd ki a saját Facebook oldaladra és azokba a Facebook csoportokba, ahova passzol.
  • Ha Facebook csoportba teszed, akkor mindig olyanba, ami releváns és mindegyik csoportba egyedi bevezető szöveget írj, hogy ne spamnek vegyék
  • Azt a címsort, URL-t és képet hirdesd meg, amelyik a legtöbb figyelmet kapta organikusan. Az lesz a legszimpatikusabb a piacodnak. Így nagyon olcsó lesz hirdetni. Akár 2-8 Ft átkattintási díjat is elérhetsz
  • A cikket posztold a Facebook oldaladra és ezt a posztot reklámozd. Azért így, mert ezeket a posztokat később folyamatosan reklámozhatod az újaknak, mintha hírlevél sorozat lenne (erre mutatok majd egy nagyon jó technikát).
    A posztra érkező hozzászólások folyamatosan nőni fognak, ami bizalmat erősít. Plusz előny, hogy lájkolókat meghívhatod, hogy kedveljék a Facebook oldalad, a hozzászólókkal pedig privát beszélgetést kezdeményezhetsz, az oldalad nevében. Ez hatalmas marketing előny.

Google tartalmi hálózatán:

  • Mivel ez egy cikk, ezért úgy nézzen ki a reklámod, mintha egy cikkajánló lenne.
  • A Google hirdetési rendszere a legrelevánsabb tartalmakon jeleníti meg a hirdetésed. Ezt tovább tudod finomítani, ha megadod, hogy hol jelenhet meg és hol nem (kizárások).
  • A népszerű és kapcsolódó hírportálokon hirdess. Ott jelenjen meg a bannerhirdetésed, mintha az adott cikkhez kapcsolódó tartalom lenne. Olyan, mint egy ajánló.
  • Maradva W. Gábor példájánál, ha kalapácsot árulsz, akkor a hobbibarkács magazinban úgy jelenjem meg a cikked hirdetése, hogy az a szöggel foglalkozó cikket olvasók érdeklődését keltse fel.

Banner hirdetés:

  • Ezt nem erőltetném. Ha csak nem csinálsz egy dinamikusan változó hirdetést, amiben a legnépszerűbb cikkeid kerülnek, és ez ki tudod tenni egy partner oldalára.
  • A megvalósítása egyszerű programozást igényel. Akár a rss-ből veheti a banner a cikked címsorát és a bevezetőt. Ez lesz a reklám szövege. Ami mindig frissül.
  • Ha bannert használsz, lehetőleg a cikkek végére tedd, ne valami oldalsó sávba, ahol senki sem látja (banner vakság)

E-mail:

  • Kiküldheted e-mailben a meglévő listádra.
  • Automatizálhatod, hogy mindenki megkapja, aki a jövőben fog feliratkozni a listádra. Az Üzleti Blog ezt automatikusan megcsinálja helyetted. Ez a CikkFigyelő funkció, ami minden feliratkozónak testreszabott híreket küld ki. Olyat, ami érdekli, és amit még nem olvasott.
  • Kiküldheted egy keresztpartner hírlevél listájára is. Ha kalapács a terméked, akkor küldd ki egy szöget áruló partner listájára. Nem vagytok konkurensek, de hasonló a célpiac.

LinkedIn:

  • Hasonlóan, mint a Facebookon, ide is ki tudod posztolni a megírt cikkedet. Érdemes
  • Itt is vannak csoportok, mint a Facebookon. Keress a piacodnak releváns csoportot és csatlakozz. Fontos, hogy ne SPAMelj. Ha kiposztolod az egyik cikked, akkor írj hozzá bevezetőt és ajánlást. Mindig az a cél lebegjen a szemed előtt, hogy értéket adjon a hozzászólásod.

Pinterest:

  • Itt leginkább a képeké a főszerep. Viszont ugyan úgy lehet linkeket csatolni a képekhez, így bőven megéri posztolnod ide is.
  • A Pinterest felajánlja a megosztott cikk fotóját azoknak, akiket érdekelhet a téma. Fontos, hogy a képed beszédes legyen és felkeltse az érdeklődést.
  • Tapasztalatom: Csak egy poszt megosztása miatt regisztráltam. Nem volt egyetlen követőm vagy ismerősöm sem. Mégis 68 látogatót hozott nekem a Pinterest, teljesen ingyen.

Google plus:

  • Sokan temetik, pedig még mindig vannak aktív felhasználói. Érdemes létrehoznod egy céges oldalt és oda is kiposztolni a megírt cikkedet.
  • A céges oldalon megosztott cikket, oszd meg a saját magánszemély profiloddal is.
  • Itt is vannak csoportok. Nehéz aktívat találni, de egy keresést megér. Hátha van a Te piacodon aktív Google csoport. Ha találsz ilyet, ide is posztold ki a cikked. Figyelj arra, hogy ne SPAMelj. A cikk linkje nem elég. Írj hasznos bevezetőt is hozzá.

Fórumok:

  • Vannak olyan piacok, ahol a felhasználók fórumokba tömörülnek. Ott kérdeznek és segítik egymást. Keresd meg a piacodnak megfelelő fórumot és regisztrálj. Ne csak azért, hogy cikkeket posztolj, hanem azért is, hogy aktív szereplője legyél az adott fórumnak. Nemcsak rengeteg új ügyfelet szerezhetsz általa, hanem bele is láthatsz a vevőid fejébe, problémáiba és ez kincset érő információ.
  • A fórumok rendkívül hasznos eszközök a vállalkozásod számára. Kérhetsz ügyfélvisszajelzéseket. Kiteheted az új ötletedet, hogy véleményezzék. Olvasókat és vevőket szerezhetsz a fórum tagjai közül. Üzleti kapcsolatokat, viszonteladókat, keresztmarketing partnereket szerezhetsz általa.
  • A legtöbb fórumon erős a moderálás. Elsőként ne reklámozz, hanem ismerkedj a helyi szokásokkal. A legtöbb fórumon azt szeretik, ha kérdezel. A kérdésekkel akár a piacod igényeit is felmérheted. Kommentelj, mondd el a segítő véleményed egy adott témáról. Ha már jelen vagy egy ideje, akkor jöhetnek a blog posztok is.
  • Nagy munkának tűnik, de nagyon megéri. Lassan kell kiépíteni, mint a vállalkozásod. Nekem az entity.hu fórum nagyon sokat adott. Sok értékes visszajelzést, tapasztalatot, ügyfelet, kapcsolatokat és bevételt.

Többi cikked alatt:

  • Fontos, hogy a blogodon minél kisebb legyen a visszafordulási arány. Azt kell elérned, hogy a látogatók ne csak azt az egy cikket olvassák el, amiért érkeztek, hanem több más cikket is. A leghatékonyabb módja a cikked reklámozásának, ha azoknak is felkínálod, akik éppen a blogod egy másik részét olvassák. Lehetőség szerint automatizáltan.
  • Az Üzleti Blog szoftverben ezzel nem kell foglalkoznod. Csak megírod a tartalmat és a speciális olvasási időt növelő technikákkal, a szoftver elvégzi helyetted a munka unalmas részé
  • Ha WordPresst használsz, akkor mutatok pár hasznos kiegészítőt, amit érdemes telepítened
    • Upprev plugin – ha az olvasód elért a cikk 80% -hoz, akkor egy beúszó popup ablak felkínál neki egy kapcsolódó cikket.
    • Popular posts plugin – a legnépszerűbb cikkeidet gyűjti össze. Érdemes a jobb oldali sávba kiraknod, illetve a főoldaladra
    • Related posts plugin – A cikked végére teszi be a további kapcsolódó cikkeket.

 

Imádok tesztelni és kipróbáltam, mi lesz akkor, ha csak az ingyenes eszközöket használom a cikkem terjesztésére.

 

Nem költöttem reklámra egyetlen forintot sem. Az eredményt ebben a cikkben publikáltam:

 

Így hozott 945 810 Ft bevételt egy sima cikk, reklám és hírlevél nélkül.

 

Nem erre biztatlak. Érdemes reklámra költened

 

Én egyelőre nem merek, mert nem akarom, hogy az Üzeti Blog koncepció túl gyorsan nőjön meg, és ne tudjam kezelni. Most az induláskor törvényszerű gyermekbetegségeket kezeljük. Felkészülünk minden helyzetre, javítjuk az apró hibákat, és ha készen állunk, akkor rászabadítom a reklám gépezetet is.

 

Ha valami teljesen újat csinálsz, akkor neked is a lassú építkezést javasolom. Minden más esetben reklámozz nyugodtan már az első pillanattól kezdve.

 

Kiszámoltam, hogy jelenleg maximum 94,5 Ft –ot ér meg egy látogató megszerzése. Ez az a reklámköltés, ami azonnal megtérül. Ha ennél olcsóban szerzek egy kattintást, akkor pedig bőven nyereséges vagyok. Nem a jövőben, hanem azonnal.

 

Most pedig nézzük meg a lényeget. Hogyan ad el az általad megírt cikk.

 

 

Hogyan fog a megírt cikked eladni?

 

 

Landing Page halott. Megölte az értékesítési folyamat legelső eleme, a …
 
 
 
 

 

 

A videó tartalma röviden:

Wolf G. azt mondja a videójában, hogy nem működik az a módszer, hogy a cikked végére teszel egy bazi nagy reklámhirdetést, hogy vedd meg a termékem.

 

  • Ez azért nem működik, mert az olvasód olvasó üzemmódban van és nem vásárlóban. Ha híreket olvasol, akkor nálad is kialakul a banner vakság. Észre sem veszed az index.hu oldalon a hirdetéseket.
  • Hasznos infókat mész oda olvasni és nem látod az értékesítési szöveget sem.
  • Ha elolvasta a cikket, becsukja az oldalad.

 

 

Mit csinálj, hogy ebből mégis vásárlás legyen?

 

Wolf G. szerint:
 

  • A megoldás a remarketing kampány.

A vevő visszatér a Facebookra és egyszer csak megjelenik neki egy ugyanolyan grafikájú hirdetés, mint a blogod. Így fogja tudni összekapcsolni az olvasott cikket a reklámmal. Ebben a hirdetésben már a termékedet reklámozod.

 

Ha így teszel, akkor már vásárlási üzemmódba tudod kapcsolni a korábbi olvasódat.

 

A remarketing kampány valóban az egyik leghatékonyabb eszköz, de koránt sem az egyetlen.

 

A remarketing kampánnyal nemcsak az valósítható meg, hogy aki olvasta a cikkedet, annak utána el tudd adni a termékedet. Ennél sokkal több mindenre jó. Viszont van vele egy komoly probléma.

 

 

Van egy komoly probléma a remarketing kampányokkal

 

A legtöbben rosszul használják a remarketinget. Rengeteg pénzt költenek rá feleslegesen.

 

Nem csinálnak mást, csak azt nézik, hogyha a látogató eljutott az egyik oldalra vagy több oldalra és nem jutott el a konverziós oldalra (pl.: köszönő oldal), akkor megcélozzák reklámmal.

 

Ez a klasszikus remarketing kampány stratégia. Jön a látogató az oldaladra, nézelődik, de végül nem konvertál. Őket célzod meg a remarketing hirdetésekkel. Ígérem ezután nem így fogod csinálni.

 

Ha Te is ezt használod, akkor egy csomó pénzt égetsz el teljesen feleslegesen.

 

Landing Page halott. Megölte az értékesítési folyamat legelső eleme, a …
 
 
 
 

 

Ennek pedig a visszafordulási arány az oka. Nézd meg az oldaladon, hogy mekkora a visszafordulási arány. Olyan 60%-80% között lehet valahol.

 

Ami azt jelenti, hogy 100 látogatóból 80 úgy távozik a honlapodról, hogy nem is néz meg másik oldalakat. Ez azt is jelenthetné, hogy tévedésből kattintott. Jelentheti azt, hogy egyáltalán nem tetszett neki az, amit a honlapodon talált.

 

Jelentheti azt, hogy Őt egyáltalán nem is érdekli a terméked vagy a szolgáltatásod. Ő olyan látogató, akinek feleslegesen hirdetsz, mert totál passzív és érdektelen.

Gondold el… a hirdetésre költött összeged akár 80%-a kukában végzi.

 

Persze ez nem ilyen egyszerű…

 

Sok esetben, főleg a cikkeknél, inkább azt jelenti a visszafordulási arány, hogy elolvasta a tartalmad és aztán távozott. Lehet, nagyon is érdekelte, de nem volt ideje más cikket is elolvasni.

 

Lehet, észre sem vette, hogy van más cikk vagy nem keltette fel az érdeklődését. Ettől Ő még értékes lehet a céged számára.

 

Számodra csak az az értéktelen felhasználó, aki időt sem szán arra, hogy beleolvasson a cikkedbe. Megnyitja az oldalad és távozik is.

 

Nekik aztán hibába hirdetsz. Mintha csak pénzt égetnél kedvtelésből.

 

 

A megoldás a következő.

 

Csak azokat az embereket tedd bele a remarketing listádba, akikről tudod, hogy érdeklődtek legalább egy kicsit. Onnan tudod, hogy érdeklődtek, hogy időt töltöttek el az oldaladon.

 

A remarketing listát egy kóddal építed. Beteszed a honlapod < head >része elé és amint betöltődik, meg is címkézte a látogatódat. Azokat is, akik másodpercek múlva távoztak az oldaladról, ezért értéktelenek a számodra.

 

Ezt a problémát egyszerűen tudod kezelni azzal, ha késlelteted a remarketing kód betöltődését.

 

Állítsd be, hogy csak akkor töltődjön be, ha a látogató már 4,5 másodperce olvassa az oldalad. Lehet több is.

 

 

Így csak az értékes emberek kerülnek a listádra.

 

A kód késleltetéséhez csak egy kicsit kell módosítani a követő kódon. Ez ugyanúgy működik a Facebook és a Google esetén is.
 

  1. Másold ki a követő kódot, de csak a < script > közötti részt
  2. Másold be a kapott kódot az alábbi kód megfelelő részébe.

 

< script >
setTimeout(function(){
ide másold be a követő kódod
}, 45000);

 

 

Ezt a kész kódot illeszd a honlapodba.

A 45000, az időzítés, ez 4,5 másodpercet jelent. Állítsd kedved szerint és élvezd, mennyivel olcsóbb és hatékonyabb lesz ettől remarketing kampányod.

 

 

A Remarketing kampányt használhatod a következőkre is:
 

  • Termék eladása az olvasóidnak
    • Aki olvasta a cikked, annak meghirdeted azt a terméket, amiről a cikk szólt. A hirdetésre kattintót a termék oldalára viszed.
       
  • Ügyféladatbázis építés.
    • Aki olvasta a cikked, annak felkínálod, hogy kövesse a Facebook oldalad (like gyűjtés). Ehhez olyan listát építs, amiben az oldalad összes új látogatója benne van, maximum 3 napig legyen a listában és kizárod azokat, akik már kedvelik a Facebook oldalad.
      Ennek menetéről és beállításáról részletesebben fogok írni a következő cikkek egyikében. Ha nem akarsz lemaradni, akkor iratkozz fel a CikkFigyelőre.
       
    • Aki olvasta a cikked, annak felkínálhatod a csali termékedet. Ugye ez valami, amit az e-mail címért cserébe ingyen adsz oda. A csali termék mindig az olvasott cikkhez kapcsolódjon. Ezt úgy szoktuk csinálni, hogy egy excel táblába csoportosítjuk a cikkek URL címét. Ha van 4 csalid, akkor 4 csoportot hozol létre a megírt cikkek URL címéből (A-B-C-D). Ezeket fogjuk használni a remarketing felépítéséhez.

      A remarketing listát úgy hozzuk létre, hogy aki meglátogatta az A csoportba tartozó URL címek egyikét és nem jutott el az A csali köszönő oldalára, akkor neki jelenítjük meg remarketingben az A csali reklámját. Aki a B csoportba tartozó URL egyikén járt, annak a B csalit jelenítjük meg, ha nem járt még a B csali köszönő oldalán.

      Így mindenki személyre szabott csalit kap és teljesen automatizáltan. Mindig csak az új cikkek URL címével kell bővítened a beállításokat.

      Ha nem teljesen világos, akkor a cikk végén tedd fel a kérdésedet.
       
  • Hírlevél sorozat helyett
    • Nagy probléma, hogy a hírleveleket az emberek nem nyitják meg. Esetleg meg sem kapják, mert promócióba vagy spam mappába kerülnek. Erre kínál jó megoldás a remarketing.

      Csak létrehozol olyan szabályt, hogy aki nem kattintott az e-mailben található linkre, annak jelenjen meg reklámként az a cikk, amit e-mailben is kiküldtem.

      Ez remekül működik akkor, ha azt akarom, hogy most olvassa el minél több ember a cikkemet, ami az adott termékem előnyeiről vagy használatáról szól.

      Nem használható viszont akkor, ha azt akarom, hogy azok is olvassák a cikket, akik majd 1 hónap múlva találnak rá az Üzleti Blogomra. Erre egy másik megoldást ajánlok.
       
    • Van egy probléma, aminek a megoldására írok egy tökéletes cikket. A mostani követőim közül mennyinek lesz hasznos ez a cikk? Mennyi ember küzd most is ezzel a problémával?
      Ezt nem tudom, de azt biztos, hogy lesz olyan, akit most ez a cikk nem fog érdekelni. Lehet, 2 hét vagy 2 hónap múlva már lelkesen olvasná, de most más dolgok kötik le a figyelmét.

      El kellene érnem valahogy azt, hogy ha 2 hónap múlva előjön ez a probléma nála, akkor megtalálja ezt a cikket.
      Azt is meg kellene oldanom, hogy azok is megtalálják ezt a cikket, akik majd csak 6 hónap múlva találnak rá az Üzleti Blogomra.

      Mindez megvalósítható a remarketing kampánnyal és ezt tudja az Üzleti Blogba épített CikkFigyelő is. A beépített CikkFigyelő ingyenes és automatikus eszköz. A remarketing viszont kissé bonyolult, így ezt most nem írom le, de hamarosan jön róla a részletes cikk. Ne maradj le, érdekes lesz.

 

Ahogy írtam fentebb is, nem csak a remarketing az egyetlen eszköz, amivel az olvasót vásárlói üzemmódba lehet kapcsolni. Vannak más módszerek is, amik ráadásul ingyenesek, ezért mindenképpen használnod kellene.
 

Ezeket hamarosan bemutatom, de nézzük meg, hogyan is épül fel a szakértői futószalag. Hogyan fogja a blog cikk elérni, hogy vásároljanak tőled.

 

 

A teljes értékesítési folyamat a következő lesz:

 

 

Landing Page halott. Megölte az értékesítési folyamat legelső eleme, a …
 
 
 
 

 

 

A videó tartalma összefoglalva:

  1. Elolvassa a cikkedet az üzleti blogodon.
  2. Remarketing reklámot kap a Facebookon.
  3. Eljut a termék oldalra. Ha itt mégsem vásárol, kap egy újabb remarketing hirdetést.
  4. Ha vásárol, akkor kapja az upsell ajánlatot. Adok hozzá tippet.
  5. Jön a köszönőoldal
  6. Megy ki a rendelésvisszaigazolás az ügyfélnek és az ügyfélszolgálatodnak.

 

Wolf G. Upsell tippje:

 

Mi a te sültkrumplid? Mi az amit fel tudsz kínálni, „hamburgered” mellé, mint a Mcdonalds?

 

Egy zseniális upsell egy borásztól:

Ha vettél egy 3.000 Ft értékű bort, akkor upsellként kaptál egy ütős ajánlatot egy borkollekcióról, amihez ajándékba kaptad a bortartót is és ez 200.000 Ft –ba került.

Nyilván sokan nem is rendelték meg. De ha az emberek 2% megrendeli, már dupláztad a céged forgalmát, ami nem rossz…

 

A videóban bemutatott marketing automatizmus, vagy ahogy ott hívják, futószalag, egy alap konstrukció. Mutatok egy kicsit összetettebb, fejlettebb megoldást, amit direkt a tartalomhoz fejlesztettünk ki.

 

Előtte viszont mutatok ingyenes módszereket arra, milyen eszközökkel tudsz a cikkedből vásárlásokra szert tenni.

 

 

Ingyenes eszközök, hogy a cikked olvasóiból vásárlások is legyenek.

 

Tudom, hogy nem csak a remarketing képes a cikk olvasókat vásárlásra bírni. Tudom, mert ezt csinálom. Teszteltem ezerszer. Írtam is róla egy cikket.

 

Az valóban nem működik, hogy a cikked végére kiteszel egy hatalmas bannert: Itt a termékem, vedd meg!

 

Az olvasási üzemmódban nem akarnak az emberek vásárolni. Viszont éheznek az információra és ezt tudod a hasznodra fordítani.

 

Írtam egy könyvet a Tökéletes Marketing Automatizmusokról és csináltam hozzá egy ingyenes videó sorozatot is.

 

Ebben az automatizmusokat 3 fő részre bontottam fel:

  • Megszerzés
  • Aktiválás
  • Pénzesítés

Azok, akik éppen most olvassák a blog cikkedet, még nincsenek kész a vásárlásra. Számukra megszerzési automatizmusokat kell építened.

 



 

Egyszerűen meg kell szerezned az elérhetőségüket. El kell érned, hogy megadják az e-mail címüket. Kövessenek Facebookon vagy YouTube-on.

 

A legfontosabb mégis az e-mail cím. Abból lehet a legjobb ügyféladatbázist építeni.

 

Ez egy annyira fontos része a vállalkozásodnak, hogy írtam róla egy igen részletes cikket:

 

Hogyan Építs E-mail Adatbázist? Itt Van Rá 73 Módszer

 

A megszerzési automatizmusok röviden:

  1. Akik éppen olvas, az információra éhes, nem vásárolni akar
  2. Kínálj neki olyan csalit, ami kapcsolódik az éppen olvasott cikkhez
  3. A csalit a lehető legtöbb módon tálald a cikkben. Láttam olyan oldalt, ahol 27 lehetőség volt a hírlevél feliratkozásra, mégsem volt zavaró.
  4. Adj okot arra, hogy megadja az e-mail címét (pl.: CikkFigyelő)

 

Az cikkedben koncentrálj az e-mail címek megszerzésére. Az Üzleti Blogban a CikkFigyelő látja el azt a feladatot. Aki nem akar lemaradni, az megadja az e-mail címét és onnantól a szoftver küldi neki a számára érdekes cikkeket. Ez a folyamatos kommunikáció építi a bizalmat és átkapcsolja az olvasódat vásárlási üzemmódba.

 

A csali termékek akkor működnek hatékonyan, ha szorosan kapcsolódnak az olvasott cikkhez.

 

Ha éppen a kalapácsról írsz, akkor az azzal kapcsolatos csali ajánlatot tedd a cikkedbe.

 

Az Üzleti Blog szoftvere ennek a maceráját leveszi a válladról. automatikusan olyan csalit pakol a cikkbe, ami kapcsolódik annak a témájához. Ha több ilyen is van, akkor elkezdi tesztelni, hogy melyik a leghatékonyabb.

 

A csali ajánlaton kívül, még a kapcsolódó, "belépő termék" ajánlatodat is érdemes elhelyezni a cikkben. Lesznek olyanok, akiknek annyira fog tetszeni a cikked, hogy egyből vásárolni akarnak. Add meg nekik a lehetőséget, hogy ezt megtegyék.

 

A belépő terméked nem drága, így kis elköteleződést kíván az olvasóidtól. A belépő termékre még vissza fogok térni, mert szorosan kapcsolódik a megszerzési automatizmushoz. Ez lesz az, ami aktiválja az olvasód.

 

Most csak megemlítettem, mert ez is egy remek ingyenes eszköz a kezedben.

 

Az olvasóidat úgy tudod vásárlási üzemmódba kapcsolni, hogy végigviszed őket egy automatizált folyamaton. Ennek első eleme a megszerzés.

 

Gyűjts minél nagyobb ügyféladatbázist a cikked segítségével. Az eladást pedig bízd a remarketingre és a marketing automatizmusokra.

 

A legkönnyebben bevethető eszközeid:

 

  1. Facebook like doboz. Követők gyűjtésére
  2. YouTube feliratkozó doboz. Követők gyűjtésére
  3. Hírlevél feliratkozó form
  4. Exit popup
  5. Csali termék, a cikked jobb oldalán és a cikk szövegében
  6. Link, a cikk szövegében, ami a csali termék oldalára visz
  7.  Feliratkozás a CikkFigyelőre
  8. Belépő termék, a cikked jobb oldalán és a cikk szövegében
  9. Kiegészítő tartalom a cikkedhez. Tuningold fel a cikked, hogy feliratkozókat gyűjtsön

 

A feliratkozás után egyből jön az upsell ajánlat.

 

A megszerzés után egyből jön a következő automatizmus, az aktiválás.

Amikor kérik a csali termékedet és megadják az e-mail címüket, akkor a köszönő oldalon felkínálod a belépő termékedet.

 

Ez egy olyan termék, ami nem túl drága. 2.000-3.000 Ft. A célja, hogy elkezdjenek vásárolni tőled.

 

Minél ütősebb az ajánlatod, annál hatékonyabban fog működni. Mivel pontosan tudod, hogy milyen csalit igényelt, ezért azt is pontosan tudni fogod, hogy milyen ajánlat fogja leginkább megdobogtatni a szívét.

 

Ha a kalapácsról szóló cikkből kérte a kalapácsról szóló csalidat, akkor az ajánlatod, a belépő terméked, a kalapácsról kell, hogy szóljon. Így fogod maximalizálni a konverziód.

 

Itt most nem a profitszerzés a lényeg. Add olyan olcsón a terméket, amennyire csak lehet. Bőven elég, ha a reklámozás költségét visszahozza.

 

Ha kéri a belépő terméket, akkor egyből felkínáljuk neki magát a főterméket is. Azt, amiért az egész marketing automatizmust építettük.

 

A teljes értékesítési folyamat így lesz hatákonyabb.

 

Ha hozzátesszük a fenti eszközöket is, akkor az Üzleti Blogodban írt cikked a következő módon támogatja az értékesítési folyamatod:

 

  1. Elolvassa a cikkedet az üzleti blogodon. Ide több forrásból is érkezhet.
  2. Kéri a cikkben található csali terméket
  3. Megadja az e-mail címét és a köszönő oldalon kapja a belépő termékről az upsell ajánlatot
  4. Eljut a termék oldalára, ahol leadja a rendelést
  5. Kapja az upsell ajánlatot a főtermékről
  6. Ha rendel, akkor kapja a visszaigazoló e-mailt a belépő termékről és a főtermékről. Lezárult a rendelés.
  7. Megpróbálunk a vevőtől értékes visszajelzést kérni, amit aztán felhasználunk az oldalunkon. Illetve ösztönözzük az újbóli vásárlásra.

 

 

Landing Page halott. Megölte az értékesítési folyamat legelső eleme, a …
 
 
 
 

 

Egy tartalomra épülő marketing automatizmus

 

 

 

Mi történik akkor, ha nem megy végig a folyamaton?

 

Mivel az első lépés a megszerzés, ezért már tudjuk az e-mail címét és tudunk neki küldeni hírlevél sorozatot, ami tovább tereli a következő lépés irányába.

 

Elég, ha 3 e-mailt küldesz neki. Az egyik levélben hass a kíváncsiságára. A második levélben az előnyöket sorold. A harmadik és utolsó levélben pedig a félelmeire építs. Arra, hogy le fog maradni, kimarad, hogy nem kéri most, azt ajánlatodat.

 

Ezt a 3 levelet naponta küld ki. 3 nap alatt végig is megy a folyamaton.

 

Ha nem reagál rá, akkor ne zaklasd. Neki éppen nem aktuális az ajánlatod. Majd idővel.

 

Most már úgy is tudod az elérhetőségét, tudsz neki hasznos anyagokat küldeni és idővel újra reklámozni.

 

Tegyük bele a folyamatba az e-mail utánkövetést is.

  1. Elolvassa a cikkedet az Üzleti Blogodon. Ide több forrásból is érkezhet.
  2. Kéri a cikkben található csali terméket
  3. Megadja az e-mail címét és a köszönő oldalon kapja a belépő termékről az upsell ajánlatot.
  4. Ha nem kéri a belépő terméket, akkor kapja róla a 3 részes e-mail sorozatot. Amiben megpróbáljuk eladni.
  5. Eljut a termék oldalára, ahol leadja a rendelést
  6. Kapja az upsell ajánlatot a "fő termékről"
  7. Ha nem kéri a fő terméket, akkor kapja róla a 3 részes e-mail sorozatot. Amiben megpróbáljuk eladni neki.
  8. Ha rendel, akkor kapja a visszaigazoló e-mailt a belépő termékről és a főtermékről
  9. Megpróbálunk a vevőtől értékes visszajelzést kérni, amit aztán felhasználunk az oldalunkon. Illetve ösztönözzük az újbóli vásárlásra.

 

 

Landing Page halott. Megölte az értékesítési folyamat legelső eleme, a …
 
 
 
 

 

 

A folyamatot megtámogatjuk 3 követő e-maillel, ha nem konvertál

 

 

Ha ehhez az egész folyamathoz hozzáadom a remarketinget is, akkor egy csodálatos gépezetet kapok. Automatikus, diszkrét és baromi hatásos.

 

 

Mutatom milyen remarketinggel megtámogatva:

 

  1. Elolvassa a cikkedet az Üzleti Blogodon. Ide több forrásból is érkezhet.
  2. Ha nem iratkozik fel a csali ajánlatra, cikkfigyelőre vagy hírlevél listára, akkor kapja a kapcsolódó csali ajánlatot. Megjelenik neki a Facebookon és a Google hálózatában is.
  3. Kéri a cikkben található csali terméket
  4. Megadja az e-mail címét és a köszönő oldalon kapja a belépő termékről az upsell ajánlatot.
  5. Ha nem kéri a belépő terméket, akkor kapja róla a 3 részes e-mail sorozatot. Amiben megpróbáljuk eladni neki.
  6. Ezzel párhuzamosan kapja a belépő termék remarketing reklámját is. Megjelenik neki a Facebookon és a Google hálózatában is.
  7. Eljut a termék oldalára, ahol leadja a rendelést
  8. Kapja az upsell ajánlatot a fő termékről
  9. Ha nem kéri a fő terméket, akkor kapja róla a 3 részes e-mail sorozatot. Amiben megpróbáljuk eladni neki.
  10. Ha nem kérte a fő terméket, akkor kapja róla a remarketing reklámot is. Megjelenik neki a Facebookon és a Google hálózatában is a belépő terméked reklámja.
  11. Ha rendel, akkor kapja a visszaigazoló e-mailt a belépő termékről és a fő termékről.
  12. Ezzel lezárul a vásárlási ciklus. Jön majd a reaktiválás, amikor rávesszük, hogy újból vásároljon.
  13. Megpróbálunk a vevőtől értékes visszajelzést kérni, amit aztán felhasználunk az oldalunkon. Illetve ösztönözzük az újbóli vásárlásra.
    • A visszajelzést gyűjtésére is használhatod a remarketinget: - érdekel, hogy  tetszik a termék, írd meg mik a tapasztalataid.
    • Újbóli vásárlásra is ráveheted remarketingel. Pár hónap múlva felkínálhatod újból, amit vásárolt, ha fogyóeszközről van szó. Illetve egy kapcsolódó terméket, frissítést, csak a vip vevőknek szóló ajánlatod...

 

 

 

Landing Page halott. Megölte az értékesítési folyamat legelső eleme, a …
 
 
 
 

 

 

Hozzátesszük a remarketinget is a maximális eredményért

 

 

Szerintem így néz ki most, 2016 végén egy Marketing Automatizmus. Legalább ennyi lépést illene neked is használnod.

 

Mindig a legkisebb elköteleződés irányából haladsz a végső cél felé.

 

Könnyű rávenni az embereket, hogy olvassák el a cikkedet. Főleg, ha arról szól, ami éppen érdekli őket.

 

Azt javasolom, hogy a cikked olvasóinak ne a termékedet reklámozd. Túl nagy a lépcsőfok és sok lesz a lemorzsolódás. (Ha mégis így teszel, akkor a belépő termékedet hirdesd nekik).

 

Reklámozd inkább a csalidat. Sokkal kisebb elköteleződést igényel, mint a vásárlás. Ráadásul, ha megvan az e-mail címe, akkor már folyamatosan tudsz vele kommunikálni és könnyebb kiépíteni benne a vásárlás iránti bizalmat.

 

Ha megadta az e-mail címét, akkor kínáld fel neki a belépő termékedet. Szokja meg, hogy költ nálad. Ahogy a boros példában is volt. A bor a belépő termék (3000 Ft) és aki megveszi, annak kínálja fel a 200.000 Ft értékű borválogatást a bortartó polccal együtt.

 

A belépő termék ára nem túl magas. Ezért sokkal kisebb elköteleződést igényel, mintha egyből a fő termékedet próbálnád eladni.

 

Ezt a rendszert egyszer kell csak kiépítened és onnantól futószalagon szállítja neked a vevőket. Neked más dolgod nincs is, mint tartalmakat írnod (vagy kiszervezned egy szövegíró csapatnak).

 



 

 

Plusz 1 érv a blog cikk mellett

 

Kisebb lesz tőle a hirdetési költséged.

 

A reklámozásban mindig az a legdrágább, hogy az emberek tömegében megtaláld azokat, akiknek éppen most van szükségük a Te termékedre, szolgáltatásodra.

 

Ez a legdrágább része, mert fizetned kell minden egyes megjelenés és kattintás után. Mintha minden emberhez oda mennél az utcán, hogy felkínálnád a céged szolgáltatásait. Iszonyatos energiapazarlás.

 

Ügyes módszerekkel, jó reklámokkal ennek a hatékonyságát igen jól lehet növelni. Online. Az óriásplakát erre nem képes.

 

A blog cikked viszont még ennél is ügyesebb. Hiszen eleve a cikked témája, címe és fotója egy szűrő. Csak azok fognak rákattintani, akiket érdekel.

 

Az olvasóidból csak azok fognak feliratkozni a csalidra, akiket tényleg komolyan érdekel.

 

Így a cikked egy tökéletes előszűrést végez és kiszűri az emberek tömegéből azokat, akikre koncentrálnod kell.

 

Ráadásul nem eladni akar erőszakosan, hanem tanítani, informálni. Nincs az a mellékíze, mint a reklámoknak.

 

Az emberek szívesebben kattintanak a cikkekre és még a Facebook is jutalmazza az ilyen hirdetéseket. Aminek eredményeképp a kattintási költségeid radikálisan csökkenni fognak.

 

A kérdés már csak az, hogy Te mikor kezded el használni a tartalommarketinget az értékesítési folyamatodban?

 

Milyen cikket tudnál írni, amik új vevőket hoznának számodra?

 

Ötletelj, és ha kell segítség, csak dobj egy kommentet egy kicsit lejjebb.

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:

Vissza

Címkék : értékesítési tölcsér, csali, e-mail gyűjtés, puska, konverzió, bevétel növelés, belépő termék, Marketing Automatizmus

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.

Kapcsolódó cikkeink:

 



Hírlevél

 

 

 

Címkék

Friss Hírek