Kulisszatitkok egy tartalommarketing konzultációról - tanácsok B2B piacra

Kategória: Ötletből - Siker | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Azért is tartom fontosnak, hogy megosszam veletek a konzultáción elhangzottak átiratát, mert sokan nem is ismeritek a virtuális asszisztenseket. Ők azok, akik segítenek neked, ha már több a munkád, mint az időd, de még nem mersz felvenni egy alkalmazottat.

Ráadásul ők számla ellenében megbízással dolgoznak, így nincs járulékterhed sem.

 

Amikor én indultam el a vállalkozásommal az első alkalmazott felvétele előtt 1 évig dolgoztam virtuális asszisztenssel és teljesen meg voltam elégedve vele.

 

A cikkből megtudod, hogy

 

  1. Hogyan juss el a potenciális vevőidhez
  2. Mit tegyél, ha kevés már az ajánlásból érkező vevő
  3. Mit használj erőszakos hirdetés helyett
  4. Mikről írj cikkeket és mennyit
  5. Miért ne félj a tudásod megosztásától
  6. Hol éri meg leginkább blogolni
  7. Mit hirdess, hogy vevőid is legyenek
  8. Készülj fel, hogy nem fog mindenki szeretni
  9. Hogyan használd a LinkedIn-t és a Pinterestet vevőszerzésre
  10. Hogyan árazd be a szolgáltatásod

 

Az olvasása legalább 10 percet vesz igénybe, ezért kalandoroknak nem ajánlom.

 

Kulisszatitkok egy tartalommarketing konzultációról - tanácsok B2B piacra
 


Cégek az ügyfeleid? Vagy érdekel, hogy miben segíthet neked egy virtuális asszisztens? Akkor készülj fel egy hosszú, de iszonyúan hasznos cikkre.

 

Balázs: Akkor vágjunk is bele, mi a célod?

Virtuális asszisztens: Mint asszisztens szeretnénk elérni a cégvezetőket. Igazából a legnagyobb nehézségem az, hogy hogyan jutunk el hozzájuk.


 

Balázs: A hogyan-ra a válasz a tartalommarketing.

Ha speciálisan arról van szó, hogy a Ti vállalkozásotok hogyan jusson el, akkor ugyanazt tudom javasolni, mint a legtöbb vállalkozásnak. Nézzétek meg, mik azok, amiket fel szoktak tenni kérdések, és azokból írjatok cikkeket. Ez valahol a tartalommarketingnek a legegyszerűbb módja, és a leghatékonyabb is. Hogyha tudsz sokat beszélni arról, amit csinálsz, akkor egyértelmű, írjatok cikkeket arról, hogy mit csináltok, esettanulmányokat, hogyan segítettetek valakinek, és így tovább. Mert ugye nálatok az a legfontosabb cél, hogy beindítsátok a vállalkozók fantáziáját. A ti piacotokon az a nehéz, hogy nincsen rá hatalmas igény. Magyarországon viszonylag kevesen akarnak virtuális asszisztenst, mert nem tudják, hogy ez mire jó. Tehát gyakorlatilag hiába csinálnál mondjuk egy Google Adwords reklámkampányt arra, hogy virtuális asszisztens – lehet, hogy csináltatok már, nem tudom, ki kellene próbálni – de valószínűleg kevés eredményt hozna.

 


 

Ügyfél: Nem hirdetünk, mert ajánlás útján jutunk el az emberekhez. Nekem azzal van a bajom, hogy szerintem a cégvezetők nem olvasnak cikkeket, nem Facebookoznak, mert nincs rá idejük.

 

Balázs: Ez sztereotípia. Én pont ebből a szektorból jöttem, és pont azért kezdtem el foglalkozni a tartalommarketinggel, mert a landing page oldalak nem igazán működtek már. Volt időszak, amikor tök jól működtek, de ma már nem. Legalábbis nem azoknál, akik most hallanak rólatok először.

Mert valójában igaz, amit mondasz, hogy nem olvasnak, nincs idejük, de csak arra, ami nem érdekli őket. Egy landing page oldalt átfutnak, és azt mondják, hogy kész, ennyi volt. De ha találnak egy olyan cikket, ami hozzájuk szól, akkor azt elolvassák.

 


 

Ügyfél: Mi egyelőre csak a Facebookon osztjuk meg a cikkeinket, de lehet, hogy nem ez a legjobb hely, ahol nekünk hirdetni kellene. Vagy pont az a lényeg, hogy rengeteget írjunk

 

Balázs: Egy átlag vállalkozás 12 cikkel bőven elboldogul egy életen át. Mert nem az a lényeg, hogy te folyamatosan új tartalmakat gyárts, nem hírportál akarsz lenni, az a lényeg, hogy örökzöld tartalmakat készíts, tehát olyan tartalmakat, amik egy-két év múlva is hasznosak lesznek. Tehát neked nem az a lényeg, hogy folyamatosan új és új tartalmakat gyárts, hanem az, hogy aki most találkozik veled először, az meg kapja azokat a tartalmakat, ami neki kell ahhoz, hogy azt mondja, igen, te kellesz neki. Ezt is leírtam a könyvemben, hogy hogyan tudod elérni, hogy ezeket a tartalmakat azok is lássák, akik mondjuk három hónap múlva ismernek meg téged.

Hogyan fognak rátalálni a te tartalmaidra, és mennek végig azokon a lépcsőkön, ami kell ahhoz, hogy tőled vásároljanak.

Én alapvetően lusta vagyok. Az én edukációs rendszeremben az lenne jó, ha hetente írnék legalább egy jó cikket, amit el tudnának olvasni az emberek. Nálam ez néha 2 hét vagy 3 hét míg írok egyet. Nem kell nektek cikkgyárnak lenni.

Nade vissza a vevőkhöz.

Semmi mással nem tudod rávenni, hogy kipróbáljon téged, csak a tartalommal.

 



 

Mi a tartalom?

 

Sokan azt csinálják, ami a legegyszerűbb: reklám.

Tehát csinálok egy reklámot, csinálok egy bannert és tolom. Az emberek banner vakok már. Egyre erősebben kell tolnod és küzdened a reklám blokkolókkal.

Ehelyett inkább a többlépéses értékesítésben kell gondolkozni.

Tehát nálatok van belépő termék: a próbamunka.

Valami olcsó, kis elköteleződésű dolog. és a próbamunka után jön a szerződéskötés.

Kell egy előtte levő dolog, amit csalinak hívnak, ami megszerzi az elérhetőségét az érdeklődőknek.

Itt sem kell nagy dolgokra gondolni. A tökéletesen működő csali az pl. hogy írsz egy cikket, és azt mondod, a cikk rövid kivonatát, a step by step-et letöltheti, ha megadja az email címét.

 

Vagy like-olja a facebook oldalatokat, az is egy leadgyűjtés.

 

A youtube oldalaltokat, amit csináltok. Ezek mind lead gyűjtési lehetőségek és ha valaki megadta az elérhetőségét, akkor utána pusholni kell abba az irányba, hogy próbálja ki a szolgáltatásotokat.

Gyakorlatilag írnotok kell cikkeket a próbamunka előnyeiről, kinek ajánljátok a próbamunkát, mi történik a próbamunka során, stb, stb. Pontosan ugyanazt, amit elmondanál személyesen. Ezekről írj egy cikket.

 

Mostantól küldd a látogatót erre a cikkekre.

 

Azt kérdezted, hogyha sok cikket írsz, és bombázod vele a piacod, akkor majd sok ember jön és ez sok munka.

Valóban az, mert ez olyan mintha azt mondanád, hogy bekötöm a szememet, és fogok egy paintball puskát, kiállok, és lövöldözök, és csak eltalálok valakit.

 

De neked nem ez kell. Nem cikkgyár akarsz lenni, hanem vállalkozás, ami tele van vevőkkel. Ezért neked az kell, hogy legyen egy felépített folyamatod, ami teljesen automatizált, onnantól kezdve, hogy először találkozik veled az emberke, egészen odáig, hogy már úgy jöjjön hozzátok próbamunkát igényelni, hogy már tudja, hogy ti kik vagytok, mit csináltok és miért jó ez neki. Így nem kell neki mindig elmondani a marketing dumát, hanem lehet a valódi munkával foglalkozni a győzködés helyett. Tehát nem vaktában kell itt lőni, hanem ki kell dolgozni egy folyamatot.

 

Én néztem a honlapotokat, és gyakorlatilag az egy landin gpage szerű oldal. Ha cikkeket írtok, meg tartalmakat, akkor én azt egy külön oldalra tenném. Az az oldal, ami most van, az szóljon csak a rendelésről.

 

Én azt a metódust látom jónak, hogy van egy üzleti blog, ami edukálja az olvasókat, tehát ott, azzal,mondjuk egy cikkeddel találkozik először és onnantól kezdve ő azt mondja, hogy hú, ez egy érdekes dolog, kapcsolatban lesz veled, valahogyan leaddé válik. Te onnantól kezdve gondozod ezt a leadet, küldesz neki tartalmakat, posztolsz a Facebookra stb.

 

Kulisszatitkok egy tartalommarketing konzultációról - tanácsok B2B piacra
 

 

A virtuális asszisztensek segítenek neked az unalmas feladatokat elvégezni anélkül, hogy fizetned kellene egy alkalmazott járulékait :)

 

Ezeket mind-mind lehet tök jól automatizálni. És amikor úgy dönt, hogy oké, kipróbálja, mondjuk kéri a próbamunkát, akkor te elküldöd egy olyan oldalra, ami egy klasszikus landing page oldal, ahol semmi más nincsen, csak a próbacsomagotok.

Ha több csomagotok van, akkor leszegmentálom előbb, hogy őt mi érdekli, melyik csomag, melyik ajánlat, és ott semmi másról nem beszélsz neki, csak a próbacsomagról, ott van az ár, mondjuk 3-4 ilyen próbacsomagotok, a megrendelés és kész.

 

Én mondjuk a helyetekben arra is treníroznám a vevőket, hogy online fizessenek, bankkártyával. Magyarországon az még egy kicsit ilyen földhöz ragadt dolog, hogy távmunka. De egyre több cég veszi igénybe és ha már távmunka, és ha már virtuális asszisztens, akkor online bankkártyás fizetés…

 

A landing page oldalra tegyétek ki az elégedett vevői visszajelzéseket. Egy ilyen landing page oldalnál, ahova nem hideg emberek mennek, hanem olyanok, akik olvastak tőletek már legalább 3-4 cikket, teljesen más a bizalmi faktor (jóval magasabb), de azért ott is fontos, hogy meglegyenek azok az elemek, amik növelik az eladást, de nem kell olyan nagyon ütősen. Nem kell agyonoptimalizált képeket, olyan értékesítési szöveget csinálni, amitől mindenki hanyatt vágja magát. Mert ugye a jó landing page-nek ez a titka.

 

Legyen ott, kik vagytok, mik vagytok, mert ti vagytok a termék. Ugyanaz, mint a webshopoknál. Mikor a webshopban vásárolsz, ugye ott az a nagy hátrány, hogy nem tudod megfogni, nem tudod megszagolni. Azt csinálja a jó webshop, hogy a terméket bemutatja több fotóval, bemutatja használat közben, hogyan néz ki méretarányosan, videón, kicsomagolva …

 

Nektek is ezt kell megtenni, mivel veletek nem találkoznak, de azért csak üzleti titkokat bíznak rátok…

 

Tovább megyek… meg kéne tudni, hogy a vevőknek mi a fájdalmuk, és mi az, ami miatt nem akarnak virtuális asszisztenst. Én azt gondolnám, hogy nagyon sokan az adatok biztonsága miatt aggódnak. Félnek kiadni azokat. Tehát ezeket a félelmeket kell valahogyan megszüntetni. Amúgy meg jön jövőre az új adatvédelmi törvény. Erre már nagyon sok cég készül. Én nem tudom, ez hogyan érint titeket, valahogy biztosan érint, hiszen hozzá fogtok férni bizonyos adatokhoz, tehát lehet, hogy ebben is kellene edukálni és segítséget nyújtani, hogy ez miért nem probléma, vagy ti hogyan csináljátok, vagy mire figyeljen, ha más virtuális asszisztenst alkalmaz.

 

Alapvetően nem kell attól félnetek, hogy ha ti elmondtok dolgokat, akkor nem titeket választanak.

 

Ettől a legtöbb cég fél. Alaptalanul.Ha én azzal foglalkozom, hogy radiátorokat szerelek, vagy konvektorokat, és elmondom neki, hogyan kell konvektort szerelni, akkor félek, hogy majd nem engem fog hívni, mert megcsinálja maga. Ha elmondom, hogyan kell kifesteni a lakást, akkor majd nem engem fog kihívni, kifesti maga.

 

De ez nem így van!

Ha láttál már ilyen videót, és nekiálltál saját magad csinálni, akkor rájöttél, hogy nem olyan egyszerű, mint ahogy a videóból tűnik. Ha csak megnézzük azokat a videókat, amikben bemutatják a 80 módját a tojás sütésnek. Beleteszed, ráütöd, megformázod… nézed a videót és látod, hogy tök zseniális. Ha otthon nekiállsz, teljesen más lesz a végeredmény. Pedig ez egy egyszerű dolog lenne.

Nem kell attól félni, hogy az emberek majd nem titeket fognak felkérni akkor, ha ti elmondtok nekik dolgokat.

 


Ügyfél: És az üzleti blog részét azt érdemes egy saját honlapon vagy mondjuk blog.hu—s rendszeren üzemeltetni?

Balázs: Saját oldalon, mindenképpen. Elmondom miért. Azért, mert a blog.hu oldalon olyan sok megkötésed van… A blog.hu oldalnak egy előnye van, ha jó cikket írsz, kiteszik az Index.hu címlapjára és kapsz egy csomó látogatót. Én ezt teszteltem, nekem volt olyan cikkem, ami kikerült, 40.000 olvasó jött, 1 db vásárlás lett belőle.

 

Nem a célpiacod.Főleg a B2B szektorban. Ráadásul a blog.hu-s cikknél, ha kikerülsz a fő oldalra, akkor nem a blogodra viszi el az Index az olvasót, hanem egy kis pop up ablakban megjeleníti a cikkedet. A cikkedben nem lehet se link, nem viheted a Facebook oldaladra, nem gyűjthetsz email címeket, nem gyűjthetsz Facebook like-okat. Gyakorlatilag semmire nem jó.

 

Én is így indultam el. Úgy vállakoztunk online, hogy AdWords hirdetés, akkor még nem volt Facebook, landing oldal, hírlevél sorozat. Jól működött.

2005-ben ez annyira jól működött, hogy egy 160.000 forintos szolgáltatást 3 emaillel eladtunk. De akkor nem volt mailchimp, nem volt webgalamb, nem volt salesautopilot – a levél küldés mi programoztuk le. De ott is mi működött?

Utólag már tudom. Az működött, hogy jött az emberke, feliratkozott, kapott információkat, kialakult benne a bizalom. Találkoztunk személyesen, és így megvette az akkor 160.000 ft-os szolgáltatást. Aztán ez egyre nehezebb lett.

 

Minél többen hírleveleztek, annál nehezebbé vált. Egyre több landing page oldal lett és az embereknek egyre kevesebb idejük. Egyre inkább éreztem azt, hogy kell valami olyan dolog, ami tartósabb, mint a landing page oldal, merthogy azt a Google nem dobja ki.

Ha nem hirdetem, nem történik semmi, mert nincsenek olvasóim. Sőt, egyre rosszabbak voltak a konverziók. Akkor tudtam, hogy van olyan, hogy tartalommarketing.

 

Belevágtam és ugyanazt csináltam: blog.hu. A legegyszerűbb. Elkezdtünk blogolni. Megbíztunk egy céget ezzel, aki még akkoriban csak feltörekvő kis cég volt. Szerintem én találtam ki a csomagjukat. Mert azt mondtam nekik, hogy blogoljanak nekem a blog.hu-ra, 2.000 Ft-ot kapnak cikkenként, és 10.000 Ft jutalékot, ha Index címlapos lesz a cikk. Annyira népszerű lett ez a csomag, hogy utána még sok ember vette igénybe. És gyakorlatilag mivel én kezdtem el talán legelőször ezt, én láttam legelőször a problémáját, vagy pont azért, mert én a B2B szektorban mozgok, de nekem nem hozta az eredményeket.

 

És a könyvemben is leírtam, tényleg nem akarom ismételni magamat, hogy ez vezetett arra, hogy utánanézzek, hogy mi, hogy, merre, meddig és a legnagyobb felismerés az volt, hogy tök nem számít az, hogy hányan olvasnak. Sokkal jobb, hogyha csak 200 ember olvassa el a cikked, ha az minőségi.

 

Hirdetés… Elmondom, hogy én mit csináltam. A könyvemet meghirdettem a Google-ben két okból kifolyólag. Az egyik az az, hogy senki nem keres tartalommarketing könyvre, merthogy még a tartalommarketing is egy új dolog. Nem is tudja senki, hogy létezik ilyen könyv. Na de én mégiscsak hirdettem a tartalommarketing könyvre, mert tudtam, hogyha elindul a Facebook kampány, akkor beszélnek róla az emberek, és utána fognak nézni a Google-ben ennek a dolognak. Tehát ha másra nem hirdettek a Google-ban, csak arra, hogy virtuális asszisztens, vagy a ti nevetekre – nem tudom, hogy van-e ilyen brand nevetek -, és megadtok egy nagyon minimális költségkeretet, azzal már csak nyerni tudtok. Hiszen nyilván az fogja ezt keresni, aki valahol már találkozott veletek. Tehát nyilván az AdWords hirdetésben egy lépésben meggyőzni arról valakit, hogy neki virtuális asszisztens kell, nem lehet. De ha már téged keres, akkor találjon meg.

 

A Facebookon pedig a cikkeket kell hirdetni.

 

A ti esetetekben a következőt csinálnám: Olyan csomagokat kell összeállítanotok, amiket szívesen csinálnátok. Tényleg ez a legfontosabb. Amit nem akartok csinálni, – csak azért mert azt gondoljátok,van rá kereslet – ne csináljátok. Mert amint lesz rá kereslet, utálni fogjátok.

Én ebbe sokszor belefutottam. Az a jó vállalkozás, amit szeretsz csinálni, és még van rá piaci igény is.

 

Ha megvan, hogy milyen csomagokat akartok csinálni (Pl. videóvágás, ügyfélszolgálati teendők, stb., mondjuk elmentem egy konferenciára, gyűjtöttem email címeket papír alapon, és akkor 200-an leírták az email címüket, beszkennelem, pötyögjétek már be), milyen szolgáltatásokat kínáltok, akkor végig kell gondolni, hogy ki a ti buyer persona-tok.

 

Meghatározni, hogy az, akinek ilyen szolgáltatás kell, arra vajon mi jellemző?

 

Lehet elfoglalt vállalkozó, de még nem engedheti meg magának az alkalmazottat, vagy éppen most kezdte a vállalkozását, és ugye a vállalkozásnak van egy olyan periódusa, amikor már jól élsz, de nincs időd, de még nem élsz annyira jól, hogy felvegyél egy alkalmazottat, mert az minimum havi 200 mínusz, az meg már sok. Ezt a szintet kell valahogyan mindig átlépni. És erre szerintem tökéletes a virtuális asszisztens. Ebből a szempontból mondjuk az a hátrányotok, hogy ha jól csináljátok a munkát, akkor előbb utóbb felvesznek egy alkalmazottat. :)

 

Nagyon nehéz a szolgáltatásotokat úgy eladni, hogy „megcsinálunk nektek mindent”.Erre mondok egy példát. Van egy cég, akik azt csinálták, hogy elkezdték a hanganyagokat, meg a videókat begépelni. Ez a cég összeszedte azokat az embereket, akik semmi mást nem tudtak, mint azt, hogy begépelni anyagokat. És ők 5-6000 embert foglalkoztattak így. Csak azzal, hogy semmi mást nem vállaltak el, csak szöveganyag gépelését.

Azt nektek kell kitalálni, hogy mi a szolgáltatásotok. Mert ha te az ügyfélre bízod, ő nem fogja kitalálni. Írjátok össze, hogy milyen munkákat vállaltok.

 

Láttam az árazásotokat is, és az is olyan, hogy én nem tudom meghatározni, hogy nekem ez kelletek vagy nem kelletek.

 

A programozók vannak hasonló problémában, hogy most órabér, vagy projekt díjat kérjenek? Mert ha órabért határozok meg, pl. azt mondom, hogy 15.000 Ft-os órabér, azt mondják, hogy kösz, nem. Azt mondom, hogy 2000 Ft-os órabér, akkor meg persze. De lehet, hogy a 2000 Ft-os órabérű ugyanannyiért csinálná meg ugyanazt a munkát, mint a 15.000 Ft-os órabérű, mert egyszerűen neki nem kell annyi mindennek utána nézni, ott van a fejében. Ráadásul a drágább fejlesztő rendszerint jobb és jobb munkát is végez.

 

Én anno arra használtam a virtuális asszisztens szolgáltatást, hogy jöttek a rendelések emailben, és azokat kellett rögzíteni a nyilvántartási rendszerünkben. Már csak azért is, mert kellett egy manuális kontroll, mert néha hülyén adták meg az adatokat az ügyfelek.

 

Segített nekem abban is, hogy az alapvető emailekre válaszolt a tudásbázisból. És erre tök jól működött. És biztos vagyok benne, hogy nagyon sok cégnek erre szüksége lenne, de lehet, hogy soha az eszébe nem jutna, hogy ezt meg tudná oldani egy virtuális asszisztens szolgáltatással. Vagyis nektek kell ezt elmondani egy cikkben, ahol körüljárjátok a témát.

 

Ha van a weboldalam, amin van egy online chatfelület, amit feltelepítettem, de senki nincs fent soha az online chaten, mert nem érek rá online chaten lenni, de tök jó lenne, ha valaki lenne az online chaten. És itt jöttök ti a képbe. felépíted a problémát, amire a megoldás a ti szolgáltatásotok.

 

Vagy…tök jó lenne, ha azt tudnám mondani, hogy van egy titkárnőm, ez a száma, hívd fel, és vele tudsz időpontot egyeztetni, és ő beírja a Google naptáramba.

 

Csak arról írjatok, amit szívesen csinálnátok. Olyat ne tegyetek fel referenciaként se, amit nem akartok csinálni. Olyanról ne tegyetek fel esettanulmányt, amit nem akartok megcsinálni. De írhattok arról, amit szívesen csináltok. Ha ilyenekről írsz egy cikket, az beindítja az emberek fantáziáját.

 

 

Kulisszatitkok egy tartalommarketing konzultációról - tanácsok B2B piacra
 

 

Neked miben tudna segíteni egy virtuális asszisztens? Mi az amit a vállalkozásodban utálsz megcsinálni és szenvedsz, mire ráveszed magad? Írd meg kommentben

 

És visszatérve az eredeti kérdésre: mit hirdessetek?

 

Hirdessétek ezeket a cikkeket. Ha írsz egy cikket arról, hogy mondjuk ti szívesen csináltok ilyen táv-online ügyfélszolgálatot. Olyan dolgokat kellene szerintem csinálnotok, amire egy vállalkozó azt mondja, hogy ez megéri nekem, mert pénzt hoz.

Írsz egy cikket ezekről a szolgáltatásokról, és utána csak annyit csinálsz, hogy aki elolvasta azt a cikkedet, hogy online ügyfélszolgálat, egy remarketinggel meghirdeted neki a csalidat, csomagodat, hogy van egy ilyen online ügyfélszolgálat csomag, és ennyi. Hiszen aki elolvasta azt a cikket, azt tökéletesen szegmentáltad, hiszen tudod, hogy őt ez érdekli. Nyilván nem fogja elolvasni a „Hogyan szervezd ki az online ügyfélszolgálatod” című írásod az, akinek nincs ilyen problémája. És ezt már lehet a Facebookon hirdetni.

 

Meg tudod hirdetni azoknak, akiknek kisvállalkozásuk van, vállalkozások vezetői, stb, stb. Aztán idővel már tudsz olyanokra hirdetni, akik jártak a blogodon. Vagy a Facebookon tudsz olyat csinálni, hogy hasonmás célközönség. tehát azok, akik olvasták a blogodat, ahhoz hasonló emberek. Vagy azok, akik feliratkoztak a hírleveledre, az ahhoz hasonló emberek. A Facebook gyakorlatilag helyetted fogja megtalálni azokat az embereket, akik az eddigiek alapján tökéletesen illeszkednek ebbe a mintázatba. Ők lesznek az a célközönség, akiknek érdemes reklámoznod.

 

A legfontosabb szerintem, hogy kitaláljátok milyen szolgáltatások kellenek, és ezekről írogatni cikkeket, meg arról, hogy mit csináltok. Azt megtudni, hogy milyen szolgáltatásokra van igény, a legfontosabb. És ennek a legegyszerűbb módja, hogy megnézed melyik cikkedet olvasták el a legtöbben és melyikből iratkoztak fel a legtöbben. Ez a kettő adat tökéletes indikátor.

 

Nem fog mindenki szeretni!

 

Amikor kiposztoltok valamit Facebookra és elkezdtek hirdetni, akkor arra kell számítani, hogy megjelennek a trollok. És ez nem baj, és ettől nem félni kell, ezt várni kell!

Ha nem jelennek meg, akkor van baj. Abból indulj ki, hogy mindig támadni fognak, de hogyha támadnak, az neked egy jó lehetőség arra, hogy megmutasd magadat. Mert amikor valaki odajön és szétoltja azt, amit csinálsz, nyilvánvalóan el sem olvasta a cikket. Általában akik trollkodnak, meg fikáznak, nem olvasnak el, csak a cím alapján hoznak egy ilyen előítéletes döntést. De minden ilyen támadás egy lehetőség, hogy ezt te jófej módján kezeld. És akkor ha te jófej módján kezeled, akkor a következő fog történni: a Facebookon minél többen szólnak hozzá egy poszthoz, annál több embernek mutatja meg, tehát terjedni fog.

 

A tömeg, az olyan, mint ti, hogy ott van a csoportokban, oldalakon, és nem szól hozzá, csak csendben figyel. A csendben figyelők az olvasás alapján egyértelműen le fogják szűrni, hogy itt mi történik. Jön egy trollkodás, te kedvesen kezeled. És lehetőleg úgy kezeld, hogy adjál közben értéket. Próbáld meg ezt úgy elképzelni, hogy aki kötekszik veled, annak úgy kell beszélni, hogy nem hozzá beszélsz, hanem ahhoz a tömeghez, aki ott van az árnyékban, és figyel.

 

Sokszor tapasztalom, hogy ha szétszedik a posztot, és látszólag mindenki utálja, de mégis kapom privátban az üzenetet, hogy ó de hasznos volt ez íz írás, és hogy mennyire köszönik.

 

Ezt próbálom elmondani mindenkinek. A csendben figyelőknek publikáj, ha a hangos csőcseléknek. Ez érzelmileg tudom hogy nehéz, amikor az ember kitesz valami hasznosat és akkor jön rá 3like, ha meg kiteszel egy cicás képet, akkor özönlenek a likeok.

Ez pocsék érzés, de tudni kell, hogy a 3 like mellett is ott vannak azok, akik ezt megnézték, elolvasták, de ők nem szoktak likeolni és nem szoktak kommentelni.

 

Amúgy a KKV marketing csoport az egy aranybánya lenne nektek. Ott tipikusan ezek az emberek vannak, akiknek virtuális asszisztens kellene, csak nem tudják.

Ha hirdetés alatt kezdenek el trollkodni, akkor egyszerűen tiltom őket, mert azért fizetek, ott nem kell meggyőzni senkit. De ha van egy poszt, ami elkezd terjedni, akkor én örülök, ha elkezdenek fikázni.

 

Nekem a KKV marketing csoportban egy nagy problémám volt, hogy egy idő után már nem kezdték el támadni a posztjaimat, mert hogyha nem támadják, akkor nem terjed. Nem tudom, hogy megkedveltek, vagy úgy gondolták, hogy nem érdemes. Minden esetre jobb volt, amíg támadtak. Jobb volt a posztok elérése.

 

Gyakorlatilag ugyanaz a 20-25 ember kötekszik mindig és ezt tudják is róluk. Szóval ettől ne féljetek, viszont kezdjetek el a hirdetésekben gondolkozni.

 


 

Ügyfél: Hogyan működik a csali ajánlat?

Balázs: Csali. Hogyan tud bárki egyszerűen csali anyagot gyártani? Mindenki azt gondolja, hogy írnia kell valamit, valami e-bookot vagy valami értéket adni, merthogy ezt sulykolták belénk az elméleti marketing guruk.

Gyakorlatilag sokkal jobban működik az a csali, ami az adott cikkhez kapcsolódik. Pl. elolvasol egy cikket arról, hogy Örökzöld Facebook hirdetési módszer. Leírom benne neked azt, amit én használok a Facebookon, hogyan építettem örökzöld hirdetési rendszert, ahol gyakorlatilag 14-szeres a megtérülés. Vagyis elköltök egy hónapban 10.000 ft-ot, és 140.000 Ft-nyi bevétel jön.

 

Elolvasod, és azt mondod, hogy wow, ezt te is akarod! Mert az online hirdetésnek ez a lényege, hogy megtérüljön. ha nem térül meg, akkor valami nem stimmel.

 

Leírom ezt a cikket, te elolvasod, és tök örülsz, mert ezt kerested, hogy hogyan lehet hirdetni. Majd azt mondom, hogy ennek a cikknek a kivonata, vagyis az, hogy lépésről lépésre mit kell csinálnod, itt van, letöltheted egy email címért cserébe. Mit teszel? Le fogod tölteni, hogy ne kelljen még egyszer elolvasnod azt a hosszú cikket és meglegyen.

És ez a legjobb csali, a legkevesebb munkával.

 

Beindult már a fantáziád?

 

De nem csak email címeket tudsz így gyűjteni, hanem mondjuk csinálhatsz a Facebookon egy zárt csoportot, - ezt mindenképp javaslom nektek – és akkor azt mondod, hogy a folytatást vagy a cikk kivonatot megtalálod a zárt csoportban. Így becsatlakozik máris a zárt csoportba.

Milyen zárt csoportot? Nem asszisztens csoportot kell csinálni. Olyan csoportot kell létrehoznotok, és olyan csoportokba kell becsatlakoznotok, ahol a potenciális vevőitek vannak. Ez megint a buyer persona mondja meg.

 

Meg kell határoznotok, ki az ideális vevőtök. Mondjuk az ideális vevőtök, az olyan vállalkozó, aki egyéni vállalkozó, most kezdte, talán tanácsadó, már jól megy neki, nem megélhetési gondjai vannak, viszont fogy az ideje. Neki tudtok a legjobban segíteni, mert neki mondjuk egy havi 20-30 ezer forintos tétel nem okoz gondot.

Mert ő már régen túl van azon, hogy 400.000 Ft-ot keres egy hónapban és ez neki nem gond. Mondjuk tipikusan ilyenek a KATÁ-sok. tehát, ha mondjuk csinálsz egy KATÁ-s csoportot, ahol a KATÁ-sok tudnak tömörülni és beszélgetni egymással, és ez a Te csoportod, akkor eleve ott van a célpiacod, akinek utána te tudsz posztolgatni.

 

Aki KATÁ-s vállakozó, be fog csatlakozni a csoportba, mert ki tudja hogy mi lesz ott. Majd alakul. Nyilván lehet kitalálni egy teljesen másik funkciót is ennek, de nem feltétlenül azt kell mondani, hogy akik a mi ügyfeleink akarnak lenni, csatlakozzanak be a csoportba.Nyilván olyan embereket kellene megcélozni, akiknek tudsz segíteni valamiben, ami nekik egy probléma.

 

A legtöbb férfi vállalkozó az nem arról híres, hogy precíz, inkább kreatív és nem szereti ezeket a precíz papírmunkákat. Van a Digitális nomádok csoport, ott is lehet hogy tök aktuális lenne egy-két ilyen cikk.

 

Mindenképpen azt javaslom, hogy legyen egy önálló üzleti blogotok, annak a cikkeit kezdjétek el megosztogatni a Facebook oldalatokon, csoportokban, Linkedin-en.

 

A Linkedin-en iszonyatosan jól működik a direkt marketing, tehát ha fogod magad, és ráírsz emberekre. Én ezt kipróbáltam. Mindenki tök kedves. Nyilván ne azt mondd, hogy vegyél tőlem valamit, hanem valami segítségkérés, valami mozgalom, bármi. Pl. azt mondjátok, hogy látjátok, hogy nagyon sok vállalkozó el van havazva, mert olyan feladatokat csinál, ami nem az ő dolga lenne, és szeretnétek nekik segíteni.

 

Persze ezt sem muszáj. Egyelőre annyi elég, hogy ott vagy és kész, mert amikor a neved elkezd forogni, rádkeresnek és akkor ismerősnek jelölnek az emberek. Meg ugyanúgy ki tudsz oda posztolni, és a Linkedin-en is lehet hirdetni.

 

Ott tipikusan a B2B szektor van. Ott megteheted azt, hogy beírsz egy kulcsszót, és megnézed kiket dob ki találatként. Én beírtam pl. hogy tartalommarketing, mert tudni akartam, hogy ki foglalkozik tartalommarketinggel, és 3000 valahányszáz embert dobott ki, többség inkább ppc szaki volt,social média szakértő, ilyesmi. Elkezdtem rájuk írogatni, – olyan 300 valamennyinél meguntam ezt a dolgot - pl. erre is tök jó lenne egy virtuális asszisztens, aki helyettem ezt megcsinálná, de gyakorlatilag a 300-ból 2 volt olyan, aki negatívan állt hozzám, a többi mind pozitív volt. Én azt írtam nekik, hogy most fog megjelenni a könyvem, és tudom, hogy majd sokan akarnak kivitelezőket, ha van kedve, akkor beszéljünk erről.

 

Volt, hogy nagy cégek vezetői írtak vissza, mert kiderült, hogy tök más az illető, mint az adatlapja alapján, vagy ilyen nagy cégeknek a marketingesei. Volt olyan, aki egyetemen oktat, és mondta, hogy tök jó, hogy végre lesz egy magyar tartalommarketing könyv, mert mindig szokták kérdezni a diákjai, hogy hol találnak ilyet. Tök jó kapcsolatokat lehet egy ilyennel kialakítani.

 

A Linkedin-en úgy van, hogy kapcsolatfelvételkor küldhetsz neki egy korlátos karakterszámú üzenetet, és azt elolvassa és eldönti, hogy oké, vagy nem. A Facebookon ugye ez elrejtve érkezik, a Linkedin-en meg mindenki kap róla értesítést. ha elfogadta az üzeneted, onnantól kezdve már ismerősök is vagytok. Innentől kezdve ha te kiposztolsz egy cikket a Linkedin-re, akkor azt ő látni fogja, vagy láthatja, mert ugye ott is van egy ilyen szűrés, hogy mit lát. De ezzel is érdemes foglalkozni.

A Pinterest-tel is érdemes foglalkozni. A Pinteresten nagyon sok nő van fent. Ötleteket gyűjtenek. Vagyis tegyétek fel azokat az ötleteket, hogy mire használható a virtuális asszisztens szolgáltatás.

 

Hogyan árazd be a szolgáltatásod?

 

A legelső lépés tényleg az, hogy ki kellene találni, melyek azok a szolgáltatások, amit csinálni szeretnétek.

 

Akár úgy is csinálhatjátok, hogy kimentek és felméritek, mire van szüksége, egy audit, ami 40.000.-Ft...

 

A helyetekben mindenképpen olyan dologban gondolkoznék, ami rendszeresen megújuló díj. Tehát nem azt mondani, hogy kimegyünk hozzátok, és akkor ez a munka, elvégezzük 2 nap alatt, hanem olyan szolgáltatásokat kitalálni, ami havidíjas, vagy egyből fél éves, vagy éves díjas.

 

Több okból is mert így olcsóbban tudjátok adni, ami kifizethető, a másik meg az, hogy sokkal jobban szeretik az emberek, harmadrészt nektek egy kiszámítható bevételi forrás lesz.

 

Mi nemrég csináltunk egy felmérést. Van egy szoftver, amivel értékesítettük a könyvet. Ezt elneveztem megrendelési form-nak, vagy salesform-nak.

Gyakorlatilag ez egy olyan dolog, amit kitölt az illető, bármilyen szolgáltatásod van, bankkártyával fizet, levonja a számlájáról és automatikusan megkapja a számlát emailben. Utána megkapja emailben a digitális cuccot, vagy ha fizikai a dolog, akkor a logisztika megkapja és kiszállítja. Ezt tudja.

 

Ez egy egyszerű dolog, mégis hatalmas az igény rá, mert nem tudják máshogy megvalósítani, vagy csak nagyon drágán. És kiderült, hogy nagyon kell ez a szoftver a piacnak, én nem is gondoltam volna.

Kiderült, hogy csak salesautopilot-tal valósítják ezt meg a legtöbben. Csak azért használnak havi 12.000 Ft áfa-ért salesautopliot-ot, hogy ezt megcsinálják.

És megkérdeztük, hogy mennyi lenne ez a szoftver? És jött egy csomó válasz. Google forms-zal lehet csinálni ilyet, hogy kilistázza a statisztikát. És volt, aki 90.000-ret adott volna érte, volt, aki 15.000-ret. Nagy volt a szórás.

Átlagban az jött ki, hogy 25.000 Ft az az ár, amit gyakorlatilag mindenki megadna ezért a szoftverért.

 

De megkérdeztük azt is, hogy mennyi lenne a havi díj, amit fizetnének érte. Havi díjban viszont fizetnének érte 3.500-at. Ha belegondolsz ez így valahogy nem oké. 25.000-ret adnának érte, ez a lélektani határ ezek szerint, de 3.500-at fizetnének érte havonta. És ez a különbség már nem mindegy.

 

 

Kulisszatitkok egy tartalommarketing konzultációról - tanácsok B2B piacra
 

 

Te milyen fizetési konstrukciónak örülnél a legjobban, ha igénybe vennéd a virtuális asszisztensek munka könnyítő szolgáltatását?

 

Én mindig olyan vállalkozásokat építek, ami rendszeres díjazású. Mert nagyon sokat olyat láttam, aki nem így csinálta és tényleg sokkal gyorsabban fejlődtek, és jól is éltek, de már nincsenek sehol, már kiégtek, nem működött, ha nem csinálta, belefáradt és eltűntek. Ha az idődet váltod mindig pénzre, akkor csak egy jól fizetett rabszolga leszel.

Virtuális asszisztensként megteheted azt, hogy fizessenek, mondjuk készenléti díjat. Tehát azért fizet, hogy te rendelkezésre álljál neki. Azt mondja, hogy neki csak 3 havonta kellene, hogy dolgozz, oké, semmi gond, fizessen egy ilyen díjat.

 

Ha visszatérünk arra az első gondolatomra, hogy ha olyan szolgáltatásokat találtok ki, ami a vállalkozónak hasznot hajt, annak örülni fog. (Ha te leszel az, aki olyan, mint az adó, amit senki nem szeret, de meg kell fizetnie valakinek, akkor nem fognak szeretni. Mert ha van egy kupac papír, amit valakinek el kell rendeznie… akkor fizetni fognak neked, de nem fognak örülni, hogy te ott vagy.)

 

Ez a klasszikus adminisztratív munka, amit meg kell csinálni, de nem hajt hasznot.

Pedig vannak hasznot hajtó munkák is. Tipikusan ilyen munka az árajánlat utánkövetés, ilyen a határidőnapló kezelése.

 

Szerintem, ha elkezditek a KKV marketing fórumban visszaolvasni a posztokat, ott találtok rengeteg ilyet, hogy kinek mi volt a nagy nyűgje és a problémája. De ha csak a hanganyagok átírását vesszük alapul, már ez is egy olyan dolog, aminek a segítségével tele lehettek munkával, ha ehhez van kedvetek.

 

Kerestem ilyen embert és azt mondta, hogy gyors és gépíró. Leütésenként kér pénzt. Nade, honnan tudjam, hogy hány leütés lesz?

 

Mondtam neki, hogy árazza be percenként. Azt mondta, azt nem tudja. Akkor fel is lelkesültem, csináltam is egy ilyen weboldalt, a gepelek.hu-t.

Csináltam egy szolgáltatást erre, aminek van egy landing oldala és soha egyetlen megrendelés sem jött - pedig hirdettem - mert akkor már nem nagyon működtek ezek a landing oldalak.

 

De én ott megláttam, hogy van egy hatalmas piaci rés. Tehát, ha én azt mondom, hogy beárazom a Youtube videót perc alapon, és azt mondom, hogy ennyibe kerül, akkor azt meg fogják venni, mert ki tudom számolni, hogy ha az én Youtube videóm az 5 perces, akkor az mennyibe fog kerülni. És lehet, hogy nagyon sokat beszélek, és nagyon sokat kell írnod, de általában nem ilyenek a Youtube videók, és lehet, hogy jobban jár az aki leütésenként számolta, de ez kit érdekel? Mert tőled fogják megrendelni.

 

Nekem van egy chatbot oktatás bizniszem, ahol csinálok egy videót, hogy mit hogyan kell megcsinálni. Többen mondták, hogy a videó az nem jó, mert megnézi, megmutatja, tök frankó, de nem tudnak benne keresni, utólag már nem akarja még egyszer végignézni, és ezért jobb lenne egy leírat is. Ezért fogadtam valakit, aki a Youtube videóm alapján legépeli nekem a szöveget.

 

Ha csak azt veszed alapul, hogy valaki odaadja neked azt a videóját, amit csinált, amiről nincsen cikk, mert ki gépeli le magának a videót? Senki. Akkor máris van egy jólfizető piacod.

 

Ennek mindenki örülne, aki tartalomgyártással foglalkozik, merthogy neki kell a tartalom. Külföldön gyakorlatilag majdnem minden videónak megvan az átirata. Csak ugye ott léteznek rá szoftverek.

 

Magyarországon nincsen olyan szoftver, ami jól megcsinálná a magyar átiratot. És lehet, hogy te azt mondod, hogy ha magadból indulsz ki, neked nem kellene ilyen szolgáltatás, de most gondolj bele, hogy van, aki eladja a videó tréning anyagát 40.000.-Ft-ért, és megveszik tőle 200-an. Egy 40 perces videót.

 

Annak szerinted problémát okozna akár 50.000-ret is fizetni egy átiratért? Látni kell a piaci igényt. Van egy haverom, pl. neki a Youtube videóit összesen már kb. huszonvalahány millióan nézték meg. Ezt a videóanyagot valaki legépelné neki, azt ő kiadhatná egy könyvben. És a legjobb az egészben az, hogy nem rossz minőségű anyag lenne belőle, hanem egy jó minőségű anyag, mert a tudás az ott van benne. És itt visszakanyarodok a gyors és gépírókhoz, akik nem tudnak írni, mert mindent legépelnek, még a szóismétléseket is. De nem erre van nekem szükségem.

 

A helyetekben én csinálnék egy nagy brainstormingot, hogy mi mindenre jó a virtuális asszisztens.

 

Kiindulhattok a webáruházakból is. Egyre több van és egyre több munka, amit ki lehetne szervezni. Pl. a reklamációkezelést, az ügyfélszolgálatot, elégedettségi kérdőívet.

A webáruházaknak a jelentős százaléka nem hívja fel az új vevőket, a vásárlás után, pedig ez az egyik legfontosabb dolog. Most vásárolsz tőlem először, halljál már egy emberi hangot.

Egy adott problémát nagyon sokféleképpen meg lehet oldani, és az a megoldás, amit ti kínáltok, azt kevesen ismerik. Kevesen tudják, hogy így is meg lehetne oldani.

Mutassátok meg magatokat a piacnak és gondolkozzatok a vállalkozók helyett. Adjatok nekik kész gondolatokat, ne nekik kelljen kitalálni, hogy mire is jó egy virtuális asszisztens.

 


 

Ha kedved kaptál te is egy személyre szabott konzultációra, akkor itt tudsz jelentkezni. Bárki számára megfizethető, mert még nem szálltam el magamtól :P

Vissza

Címkék : értékesítési tölcsér, vevőszerzés., sikeres vállalkozás, pozícionálás, marketing, induló vállalkozás, bevétel növelés, belépő termék, reklám

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.

Kapcsolódó cikkeink:

 



Hírlevél

 

 

 

Címkék

Friss Hírek