Hirdetni kockázatos, ha nem ismered a várható konverziót. Pedig kiszámolható, mutatom.

Kategória: Látogatókból - Bevétel | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Ebben a cikkben bemutatok neked egy kampányt, amivel 21 nap alatt 3,8M Ft –ot kerestek. DE nem az a legérdekesebb, hogy hogyan csinálták. A legérdekesebb, hogy a kampány titkos adatait mutatom be.

Mivel és hogyan keresték meg ezt az összeget? Mennyit költöttek reklámra? Mennyien vették meg a belépő terméket, mennyien a főterméket és mennyien a profit maximalizálót?

A cikk elolvasása után megtudod, mennyi látogatót kell szerezned, milyen konverziós adatokkal kell számolnod és mi hozza az igazán nagy nyereséget.

Azt is megmutatom, hogyan kereshettek volna ugyan ezzel a kampánnyal 10,4 M Ft a nem túl szerény 3,8 M Ft helyett.

 

Ha téged most csak az érdekel, hogy hogyan tettek szert erre a bevételre, akkor a módszerüket megtalálhatod ezen az oldalon.

Ebben a cikkben inkább azt elemzem ki, hogy az általuk megosztott információkat hogyan fordíthatod a saját hasznodra. Mert, ha értékesítési csatornát (vagy tölcsért) építesz, akkor a legfontosabb kérdés, amire tudnod kell a választ:

 

  • Mennyi költsek reklámra és milyen megtérüléssel számolhatok?

 

A lenti videó, az általuk megosztott információkra épül. Az általuk megadott számokból indultam ki és levezettem, hogy bepillanthass a rejtett kulisszák mögé.

A mateknak hála, olyan számokat kaptam, amit minden vállalkozás fel tud használni a jövőbeni kampányaihoz.

 

Olyan adatokat fogsz kapni, amiből kiszámolhatod, hogy …

 

  • mennyit érdemes egy látogató megszerzésére költened.
  • milyen konverziós arányokkal számolhatsz.
  • mennyibe kerüljön a belépő terméked
  • mennyibe kerüljön a fő terméked
  • mi hozza a kampányodban a legnagyobb bevételt

 

Az eredmények engem is megleptek. Nem erre számítottam.

A videó nem rövid, így ha nincs idő, akkor inkább olvasd el a videó kivonatát kicsit lejjebb. Bár videó az igazi

 

A videóban említett excel táblát innen töltheted le

 

 

A videó tartalma olvasható formában:

 

Az adatokat, amikkel számoltam, ebből a videóból szedtem. Miért osztották meg? Mert ez egy olyan tartalom, aminek segítségével újabb szolgáltatásokat tudnak eladni.

Mert, ahogy a kórus zengi: A leghatékonyabb marketing eszköz a tartalom.

Ők is tudják, ezért üzleti blogot vezetnek, értékes tartalmat osztanak meg, hogy aztán az érdeklődőkből vevőket gyártsanak. Mindezt a meglévő tartalom újrahasznosításával. Pofátlanul egyszerű, ráadásul automatizált.

 

Röviden így néz ki a „titkos” recept:

  • Csináltak egy ütős kampányt
  • Megmutatják, hogyan csinálták… (bibibi)
  • Eladják a tanfolyamot annak, akit elkapott az információ éhség.

 

Ez a klasszikus tartalom marketing. Értékes tartalmat adok az olvasóknak, hogy lássák értek hozzá. Minél jobb a tartalom, amit adok, annál kíváncsiabbak lesznek és annál több mindent akarnak tudni. Ha már eléggé kíváncsiak, akkor hajlandóak többet is fizetni egy előadásért, egy termékért vagy a megoldásért, amit kínálok.

Nem is kérdés. Mindig a tudásod legjavát add. Abban van az igazi érték.

 

Térjünk vissza a kampány számaira, mert sokkal értékesebb adatok vannak ott elrejtve, mint az, hogyan építették fel az értékesítési csatornát (tölcsért).

 

Az adatok elemzéséből megdöbbentő összefüggések derülnek ki.

 

  • Tudtad, hogy a profit maximalizáló valójában a nyereség csekély részét hozza?
  • Tudtad, hogy előre kiszámolható, mennyi pénzt kell reklámra költened az elvárt nyereségért?

 

Bocs, kicsit előre szaladtam. Kezdjük az elején…

 

A klasszikus értékesítési csatorna (tölcsér) felépítése a következő:

 

  1. Ingyenes csali, amivel megszerzed az e-mail címét
  2. Belépő termék, ami olcsó (1500-2500 Ft)
  3. Fő termék, upsell ajánlatként
  4. Profit maximalizáló, upsell ajánlatként

 

Ezen a folyamaton akarjuk végigvezetni az összes látogatónkat. Most épp Te vagy a látogató és éppen keményen dolgozom az e-mail címedért. De még ne add oda. Fontos, hogy átgondolt döntés legyen.

 

Szóval…

 

A videóból kiderül az is, hogy az egyes lépéseknél mennyi látogatót vesztesz el. Mennyien adják fel vagy vesztik el az érdeklődésüket. Így kiszámolható az is, hogy mennyi látogatóra van szükséged:

 

  • Belépő termék. 51% vette meg a belépő terméket, azokból, akik kérték a csalit és megadták az e-mail címüket. 49% eltűnt.
  • Fő termék. A belépő terméket megvásárlók közül, az upsell-ben felajánlott főterméket 50% kérte. Még akkor is, ha ez csak egy ingyenes próbahét volt. 50% megint eltűnt. Ha azt nézzük ki az, aki végül fizetett érte, akkor az arány 39%-ra csökken. 61% nem kérte a főterméket.
  • Profit maximalizáló. A profit maximalizálót, ami itt egy 27.000 Ft –os előadás volt, a főterméket vásárlók 10%-a kérte. Ez pedig a belépő terméket vásárlók 2%-a.

 

 

Az értékesítési csatorna gyakorlati működése a látogatóid szempontjából.

 

Hirdetni kockázatos, ha nem ismered a várható konverziót. Pedig kiszámolható, mutatom.

Értékesítési csatorna számokban

 

Inkább a bevételek alakulása érdekel? Mutatom:

 

Az értékesítési folyamat csak úgy tudja kitermelni a 3,8 M Ft nettó bevételt, ha mindenki 2x veszi meg a Fő terméket.

Ez pedig úgy lehetséges, ha a fő termék havi díjas szolgáltatás, és aki kifizeti az első hónapot, az ki fogja fizetni a második hónapot is. Így pontosan kijön a 3,8 M Ft nettó árbevétel.

Ezekből az adatokból jól látszik, hogy a fő terméked vagy legyen havi díjas vagy kínáld fel részletfizetésre.

A legjobb, ha a belépő terméked áránál, 3-4x nagyobb a főterméked első részlete. Ha 1500 Ft a belépő terméked, akkor a főtermék legyen 4990 Ft.

 

 

Hogyan alakul a nyereség?

Hiszen az sokkal fontosabb, mint a bevétel.

 

Hirdetni kockázatos, ha nem ismered a várható konverziót. Pedig kiszámolható, mutatom.
Ha olyan terméket választasz, amit le kell gyártanod előre, akkor a kezdeti költségeid magasabbak.

Jelen esetben 1550 könyvet adtak el, aminek a legyártási költsége kb 2 774 500 Ft. Erre rájön egy terembérleti díj, ami legyen 30.000 Ft (a profit maximalizáló egy előadás volt).

Most jön a marketing költség, hiszen meg kellett szerezni azt a 3.039 látogatót. Mondjuk fizetett hirdetéssel. Ha nagyon ügyes vagy, akkor 50 Ft –ra kijöhet egy kattintás és így 151 960 Ft, a reklámköltséged.

Ha az összes kiadást összeadom és kivonom a bevételből, akkor a nyereség csak 877 539 Ft

Ez nem rossz, de számold bele azt, hogy a költségeket előre ki kellett fizetni. Előre ki kell fizetni a könyv nyomtatását, a reklámot és a terembérletet.
Te kockáztatnál közel 3 M Ft-ot, azért, hogy ha átütő siker lesz a kampányod, keress 877 539 Ft –ot?

 

Szerintem ez nem túl jó befektetés, mivel hatalmas a kockázat.

 

Akkor mégis… Miért éri meg ilyen kampányt indítani?

 

  • Megéri, ha a főterméked rendszeres fizetésű termék (havi, éves, féléves stb).
  • Mert így akár 4-5x –is fizetni fog az a vevő, akit egyszer megszerzel. Ha így tesz és a terméked ára valami 5.000 Ft körüli összeg, akkor a nyereséged egyből 3 871 539 Ft –ra ugrik.

 

Hogyan tegyed a főtermékedet rendszeres fizetésűvé?

Teheted úgy, hogy azt mondod a szolgáltatásodnak havi, éves, féléves díja van.

Nem lehet?

Biztos?

 

Mondok példákat:

  • Ha szoftvert árulsz, akkor mondhatod, hogy havonta bérlik tőled. Így működnek a webáruházak, a hírlevélküldők, elemző szoftverek és egyéb neten hozzáférhető szoftveres szolgáltatások.
  • Ha szolgáltatásban utazol, akkor vehetnek tőled bérletet.
  • Ha terméket árulsz, mondhatod, hogy rendszeresen kiszállítod a szükséges mennyiséget. Ásványvízből mindig ugyan azt a darabszámot. Tintapatronból mindig ugyan azt a típust. Ételből mindig ez előre összeállított csomagot. Csak fantázia kérdése, hogyan szabod testre.

 

Ha olyat árulsz, amit várhatóan egyszer vesznek meg, akkor adj részletfizetést.

Adhatsz részletfizetési lehetőséget egy konferencia belépőjegyéből, adhatsz egy esküvő megszervezésére vagy akár egy családi nyaralásra, kertépítésre stb …

Ugyan már. Ezerszer jobbakat is ki tudsz találni.

 

 

Miért 4x-5x újra vásárlásban gondolkodunk?

 

Azért, mert lesznek, akik lemorzsolódnak és lesznek, akik kitartanak. Az biztos, hogy átlagban ki fog jönni a 4x újra vásárlás. A domain és tárhely üzletben is átlagban 4 évet lehet jósolni egy új ügyfél élettartamára.

Nem ismerlek, de 80% az esélye, hogy a honlapod 4 éven belül becsődöl. A többiek, a 20% viszont rendkívül sikeres lesz. Ők tornázzák fel az átlagot. Te hova fogsz tartozni?

 

A lényeg, hogy a főtermék 4-5x újravásárlásával érdemes megtérülést számolnod.

 

Vállalkozni kockázatos. Mindig be kell fektetned, ahhoz, hogy nyereségre tegyél szert.

 

Garancia nincs rá, hogy sikerülni fog. A kockázat mindig valós. Csökkenteni viszont tudod a kockázatot, például azzal, hogy jól építed fel az értékesítési csatornád és előre megtervezed azokat a számokat, amiket várhatsz a kampányodtól.

 

Tanuld meg, hogyan tudsz olcsón vevőket vásárolni!

 

Miért hallatlanul fontos ez a tudás?

Mert ha 50 Ft helyett csak 100 Ft ért tudsz látogatókat szerezni, akkor a korábban felvázolt kampányod veszteséges lesz. Nem is kicsit 771 421 Ft bukót könyvelhetsz el úgy, hogy közben mindent tökéletesen jól csináltál és a kampányod hozta az elvárt 1550 db eladást.

Szeretnél végre pénzt is keresni Adwords Hirdetéssel?

Van egy oldal, ahol egy ingyenes videó oktatásból megtanulhatod az Adwords hirdetések minden rejtett titkát.

Persze a céljuk az, hogy velük készítesd el a reklámodat. De legalább nem kérnek havidíjat. Érdekel?

Sikeres Adwords Reklám, havi díj nélkül >>

 

Tanuld meg, hogyan lehet hatékonyabb a honlapod!

 

Mi van akkor, ha nem jó a honlapod, amin árulod a belépő terméket? Ha nem 51% a konverziós arányod, csak 20%?
 

Mitől romlik a konverziós százalékod?

Attól, hogy nem jó a honlapod szövegezése, hogy hiányoznak belőle a szükséges marketing elemek, vagy nem átlátható a kinézete.

 

Ha ez történik, már nem elég a korábbi látogatószám 1550 könyv eladásához. Ekkor már 7.750 látogatóra van szükséged, ami emeli a reklámköltséged.

Így masszívan veszteséges leszel. Buktál 1 242 500 Ft -ot. Mindezt úgy, hogy a kampányod jól teljesített és sikerült eladnod 1550 könyvet. Katasztrófa.

 

A kockázat nagy. Ha nem tudsz olcsón vevőket vásárolni és a honlapodnak nem jó a konverziós aránya, akkor hatalmast bukhatsz egy sikeres kampánnyal is.

 

 

Hogyan tudod csökkenteni a kockázatot?

 

Leginkább a belépő terméked előállítási költségének csökkentésével.

 

  • Ne legyen szállítási költséged vagy építsd bele az árba. Fizesse a vevőd. Legyen az a könyved, mintád, prospektusod. Mindegy.

 

Tegyél így, és nem csak a kockázatod csökken, hanem a kampányod nyereségessége is nő.

Ha nézzük az eredeti kampányt és azt számolom, hogy nincs szállítási költség, akkor a nyereség 5 254 078 Ft. Nem pedig szerény 877 539 Ft

Fogadd meg a tanácsom, és ha ugyan ilyen számokkal dolgozol, ugyan ilyen eredményre számíthatsz. (1500 Ft belépő termék, 4990 Ft/ hó főtermék, 27.000 Ft profit maximalizáló).

 

Tovább csökkentheted a kockázatot, ha…

 

  • nincs a belépő termékednek előállítási költsége.

 

Ha nincs előállítási költsége a belépő termékednek és mondjuk 1500 Ft –ért adod, akkor a belépő termék önmagában meg tudja finanszírozni a reklámköltséged.

Az alap kampánynál maradva, a belépő termék önmagában 2 325 000 Ft bevételt termel, miközben a reklámköltsége 303 921 Ft. Még akkor is, ha 100 Ft ért kell megvásárolnod egy látogatót.

 

Persze a helyzet nem ilyen szép. Mert a honlapod konverziója nem lesz 51%, ha a belépő terméked, nem kézzel fogható termék.

A konverziód akár 4% -ra is csökkenhet, ami azt jelentené, hogy 38.750 látogatóra van szükséged 1550 termék eladásához. Ennyi látogató pedig 3 875 000 Ft –ba kerül. Miközben a belépő termékedből csak 2 325 000 Ft bevételed van. Ez így masszív veszteség lenne.

 

DE!

 

Tudjuk, hogy aki belépő terméket megvásárolja, annak 39% -a megveszi a főterméket és még 2% megveszi a profitmaximalizálót is.

Ha az ezekből származó bevételt összeadjuk, akkor 9 114 000 Ft bevételre tettünk szert. Így már bőven nyereséges a kampányunk. Ha levonok minden kiadást, akkor is 5 248 000 Ft nyereséget termelt a kampány.

 

Szép nyereség 21 nap alatt, nem?

 

Igaz, hogy ehhez 3 905 000 Ft befektetésre volt szükség. Vagyis ezt az összeget kockáztattad.

  • 100 Ft ért szerezted a látogatókat. Vagyis nem voltál profi a vevőszerzésben.
  • A honlapod pedig egy átlagos 4%-os konverziót produkált. vagyis nem volt kiemelkedően jó.

 



 

Kincset érő tudás a számok mögött:

 

Lehet sok volt a szám, de ezekből rengeteg mindent lehet tanulni. Összefoglalom neked, hogy egy helyen legyen:

 

1, A Fő termék valami olyan legyen, amit újra és újra el tudsz adni. Mert ez fogja a legjobban növelni a nyereséged. A vevő megszerzése drága. Újra eladni neki olcsó.

 

2, Ha csökkented a kattintás költségét és megtanulsz reklámozni, akkor az jelentősen növeli a nyereséged.

Ha 100 Ft ért szerzel egy látogatót, akkor 757 000 Ft nyereségre számolhatsz 3 875 000 Ft befektetéssel.

Ha 50 Ft ért szerzed a látogatódat, akkor 2 694 500 Ft nyereségre számolhatsz, mindössze 1 937 500 Ft befektetéssel. Máris hatalmassat csökkent a kockázatod.

Ha nem értesz a hirdetéshez, akkor inkább bízz meg egy profit vagy tanuld meg. Jelentősen csökkenti a befektetésed kockázatát.

Használd az Adwords és Facebook retargetinget, mert az tovább csökkenti az egy kattintásra eső költséged.

 

3, Javítsd a honlapod konverziós arányát.

Ha csak 1% -ot növelni tudsz a honlapod konverzióján, az jelentős nyereségnövekedéssel jár.

Míg 4% konverzió esetén 1 937 500 Ft befektetéssel érhetsz el 2 694 500 Ft nyereséged, 5%-os konverziónál csak 1 550 000 Ft befektetés kell, hogy 3 082 000 Ft nyereséged legyen.

A konverzió növelése jelentősen csökkenti a kockázatot.

 

 

Több nyereség kisebb kockázat.

 

Hirdetni kockázatos, ha nem ismered a várható konverziót. Pedig kiszámolható, mutatom.
Nem csak azért fontos az olcsó kattintás és a konverziónövelés, hogy növekedjen a nyereséged, hanem azért is, mert csökken tőle az induló költséged.

Ugyanis az induló költséggel rendelkezned kell. Ott kell lennie a zsebedben és előre oda kell adnod.

Bíznod kell abban, hogy minden, amit csinálsz, az jól csinálod és a végén el tudsz majd adni 1 550 darab belépő terméket.

Minél inkább csökken a kattintás költsége és növekszik a honlapod konverziós aránya, annál inkább csökken az induló befektetés.

 

Hogyan növelheted a honlapod konverzióját?

  • Jobb honlap kinézettel
  • Jobb értékesítési szöveggel
  • Vonzóbb belépő termékkel. Ami jobban kell a látogatóidnak

 

és főleg azzal növelheted a siker esélyét:

  • Ha szakértői státuszt építesz üzleti blogolással és megmutatod nekik, hogy értesz ahhoz, ami érdekli Őket.
  • Ha szegmentálod az embereket cikkekkel és mindenkinek olyan belépő terméket kínálsz, ami biztosan érdekli. Hogyan szegmentálj cikkek alapján

 

Ha így teszel, akkor elérheted, hogy a honlapod konverziója elérje az 51%-ot akkor is, ha a belépő termékednek nincs előállítási költsége.

 

Ez pedig valami fantasztikus dolgot eredményez.

 

A reklámköltséged 151 960 Ft –ra csökken.

A belépő terméked egyből 2 325 000 Ft –ot termel.

Ha a főtermékedet megveszik, akár 5x. A szokásos 2% pedig megveszi a profitmaximalizálód, akkor a nyereséged egyből 10 468 039 –ra ugrik.

 

Mit kell ehhez tenned? Hogyan érhetsz el ekkora nyereséget?

 

Mondjuk egy átgondolt tartalom marketinggel. Egy olyan üzleti bloggal, amit szeretnek olvasni.

 

  • Ahol olyan cikkek vannak, ami által szakértő leszel.
  • Ahol a cikkekkel szegmentálod az olvasóidat és csinálsz 3-4 belépő terméket.  Mindenkinek olyat, ami érdekli.
  • Ahol nem végigvezeted az olvasóid az értékesítési folyamaton. Mert annak, aki megveszi a belépő terméked, felajánlod a főterméked végül profit maximalizálód.

 

Azt is meg kell tanulnod, hogy bármibe is fogsz, befektetésre van szükséged. Ezt nem kerülheted meg, csak csökkentheted a kockázatot.

 

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

 

Vissza

Címkék : bevétel növelés, értékesítési tölcsér, konverzió, reklám

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.

Kapcsolódó cikkeink:

 



Hírlevél

 

 

 

Címkék

Friss Hírek