[Folytatás] 10 kérdés, amire tudnod kell válaszolni, ha vállalkozol!

Kategória: Ötletből - Siker | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

 

6. Kik a legjobb vevőid?

 

Kik az igazi álomvevőid? Azok, akikkel öröm együtt dolgozni. Akik miatt elkezdtél vállalkozni. Megvan, elképzelted?

  • Ezeknek az embereknek mi a pontos ismertetőjük?
  • Mi az, amiben különböznek?
  • Mi a legnagyobb segítség számukra?
  • Milyen csatornákon tudod feléjük kommunikálni az ajánlatodat?
  • és milyen stílusban?
  • Mi az, ami legjobban felkelti az érdeklődésüket?

 

 

[Folytatás] 10 kérdés, amire tudnod kell válaszolni, ha vállalkozol!
 
 

 

Ezek a vevők fogják képezni a vállalkozásod alapját. Ők lesznek a bázis, a rajongók, akik a legkevesebb problémával a legtöbb bevételt termelik a cégednek. Velük lesz igazán öröm a munka.

A legjobb vevőid lelkesek, motiváltak és alig várják, hogy újra és újra vásárolhassanak tőled, mert maximálisan elégedettek veled. A legjobb vevőidre kell fordítanod a legtöbb figyelmet. Ne hanyagold el őket a problémásak miatt.

Ezért jól gondold meg, hogy kik Ők. Nem kell sok belőlük. 50-100 legjobb vevő képes biztosítani egy magasszintű életvitelt.

 

 

7. Kik azok, akiket NEM akarsz kiszolgálni?

 

 

Miért kell szűrni a vevőket? Azért, mert az, akinek nincs szüksége mindenkire és válogat, az értékesebb.

Amit nem akarnak eladni, azt meg akarjuk venni. Így vagyunk összerakva.

A legfőbb érv a vevők szűrésére mégsem ez. Az egyes vevők pénzét leginkább azért kell visszautasítanod, mert vannak köztük olyanok, akik soha nem lesznek elégedettek, és mindig azt keresik, hogy mi az, ami nem jó.

Ők az a 20%, akik a kapacitásod 80%-át felemésztik, és így nem marad időd és energiád azokra a vevőidre, akik megérdemlik a törődést és a terméked jó hírét keltenék. Ez egy ördögi kör. Minél inkább meg akarsz felelni a rossz vevőidnek, annál inkább elhanyagolod a jó vevőidet. Végül a jó vevő elpártol, az elégedetlen pedig sosem lesz elégedett és elmegy. Te pedig két szék közül az asztal alá kerültél.

Az ilyen vevőidet ki kell rúgnod vagy át kell küldened a konkurenciához. Gyengítsék Őt. Talán még hálás is lesz a konkurensed, hogy milyen sok ügyfelet küldesz neki :)

 

Mi a jellemzője annak a csoportnak, amelyet Nem és Nem akarsz kiszolgálni?
Gondold végig...

 

 

  • hogyan tudsz olyan üzletmenetet kialakítani, hogy fel se vegyék veled a kapcsolatot?
  • ha mégis bejött, hogyan tudsz olyan ajánlatot adni neki, amit úgysem fogad el? (előleg, határidők, feladat pontosítás stb)
  • hogyan tudod ezt úgy megcsinálni, hogy a jó vevőidet ne zavarja ez az ajánlat?

 

Összeírtad? Megvan, kiket nem akarsz vevőnek? Megvan hozzá a stratégiád?

Most már érted, hogy miért a tudatlan vállalkozó mondja azt, hogy az Ő terméke mindenkinek jó? Ismersz Te is ilyet?
Remélem lesz valaki, aki még időben elküldi nekik ezt a cikket és a lassú hanyatlásukat felválthatja a fejlődés.

 

 

8. Mit tudsz adni a vásárlás után?

 

Soha nem lesz könnyebb eladnod, mint a vásárlás pillanatában. Ezt hívják a marketingesek upsell ajánlatnak.

Ennek legismertebb mestere a McDonald’s. Pusztán azzal a kérdéssel, hogy adhatom-e nagyobb üdítővel, krumplival... 30%-kal növelte meg a teljes forgalmát.

Ilyen ajánlatot könnyű készíteni, egyszerűen csak meg kell nézni, hogy mások milyen szolgáltatásokat szoktak még igénybe venni, és ezeket felkínálni azoknak, akik épp vásárolnak.

Ezt online nagyon egyszerű megvalósítani. Megrendelte a terméked, eljutott a köszönő oldalra (köszönjük a rendelésed). De itt nem csak udvariaskodsz, hanem egyből felkínálsz neki egy újabb terméket megvásárlásra. Olyat, ami kapcsolódik az éppen megvett termékhez.

Személyes fizetés esetén célszerű akkor, amikor az ügyfél épp fizetne. A mozikban is ezt csinálják. Nyitva a pénztárca és akkor jön a kérdés... "kér hozzá ..., adhatom esetleg nagyobb menüben, csak 150 Ft-tal drágább..." Ehhez csak be kell tanítani az alkalmazottakat.

Találkoztál hasonlóan jó példával? Írd meg nekünk.

 

Hogyan Szerezz Új Vevőket Szövegírással?


Megmutatom hogyan profitálj a tartalom készítésből.

Neked való
1) Ha túl kevés a látogatód vagy olvasód
2) Ha olvasnak, de nem rendelnek
3) Ha rendelgetnek, de még többet akarsz

Tanuld meg mi az Új Vevőszerző Stratégia >>

 

A felajánlott terméknek érdemes olcsóbbnak lenni, mint az éppen vásárolt termék. Legyen mondjuk 70% -al olcsóbb.
Ha nincs ilyen szolgáltatásod, akkor találj ki egyet. Bármi lehet az. Az emberek 8% biztosan megveszi.

Az Upsell lényege, hogy a vevő elgondolkozzon. Az a kis összeg már nem számít, és valóban jobban jár, ha igénybe veszi a felkínált szolgáltatást. Most vettem, menüt 890 Ft ért. 100 Ft már nem tétel a több szószért.

Az ajánlatod úgy is ütősebbé teheted, hogy azt mondod, hogy itt van egy másik szolgáltatás, amit ha most megrendelsz, akkor 20% -al olcsóbban megkapod, és még az eredeti szolgáltatás árából is engedünk 20% -ot! De csak most veheted igénybe. Hogy döntesz?

 

 

9. Gyűjtesz elégedett ügyfél visszajelzéseket?

 

Az ügyfél visszajelzések kulcsfontosságúak a vállalkozásod életében. Ezek fogják meggyőzni a többieket a vásárlásról. Ezeket lehet kitenni a honlapodra, üzletedbe, hogy másokat is vásárlásra ösztönözzön. Ezekből lehet megtudni, hogy mik az ügyfeleid problémái. Amire aztán megoldást lehet kínálni, mert a siker egyetlen útja, hogy valódi problémákra kínálj megoldásokat.

 

Az ELÉGEDETLEN ügyfelek:

A visszajelzések tőlük abban segítenek, hogy tökéletesítsed a vállalkozásod. Egyszerűen megszünteted, feljavítod az összes hiányosságot, amire rámutatnak.

"Az elégedetlen ügyfél a legnagyobb kincs, mert Ők segítenek hozzá a vállalkozásod tökéletesítéséhez."

 

Hogyan lehet tökéletesíteni a vállalkozásod?

  • minden vevőtől véleményt kérsz, egy hasznos kis szívességért cserébe...
  • minden érdeklődőtől véleményt kérsz, további információkért cserébe...
  • meghirdetsz egy csalit (információ, ami hasznos), amit ingyen megkap, ha elmondja a véleményét...
  • Régi ügyfeleket felhívod. Beszélgetsz velük, hogy mi volt a problémájuk és ezt hogyan sikerült megoldanod.

 

 

Az ELÉGEDETT ügyfelek:

Az elégedett ügyfelek képezik a vállalkozás gerincét. Ők azok, akik a barátaiknak is mesélni fogják, hogy  milyen jó céget találtak. Akik dicsekedni fognak veled és ajánlani másoknak. Ha ismersz Apple telefon tulajdonost, akkor tudod miről beszélek. Mindegyik csak áradozik arról, hogy milyen jó a telefonja.

Az elégedett ügyfelek ezért hatalmas reklám értéket képviselnek.

 

[Folytatás] 10 kérdés, amire tudnod kell válaszolni, ha vállalkozol!
 
 

 

 

Gyűjtsed az ügyfél visszajelzéseket!

Online erre a legjobb a Facebook. Nagyon hasznos, ha elégedett ügyfelek írnak a Facebook oldaladra, és akciókat, ajánlatokat osztanak meg barátaikkal. Akár motiválhatod is Őket erre.

Az is jó, ha szóban vagy telefonban gyűjtesz visszajelzéseket.

A legnagyobb értéket mégis az képviseli, ha az adott ügyfél vélemény hiteles. Ha csak leírom és aláírom a nevét, akkor azt hiszik kamuzok. Ha ott a fotó, arról aki mondta, az hitelesebb. Ha lementem a Facebook hozzászólását az még jobb. Ha kifotózom a kézírását az egyértelműen hiteles, ahogy az is, ha egy videóban mondja el a véleményét.

Ezeket a visszajelzéseket, rá kell rakni a honlapodra, prospektusaidra, szórólapjaidra és ki kell tenni az irodád falára is.

Az emberek imádják látni, hogy már rengeteg ember elégedett volt veled. Ez építi a leggyorsabban bizalmat. Miért? Mert Te is abban az étteremben eszel, ahol szinte minden asztalnál ülnek. Az üres étterembe senki sem megy be szívesen.

Online nagyon egyszerű visszajelzéseket gyűjteni, de offline sem nehéz. Vannak jó ötletek és példák:

  1. A Mixr Pizzéria minden vendég elé olyan alátétet rak, amin a korábbi vendégek véleménye van kézírással. Ez egy fénymásolt papír, amin lehetőség van, hogy Te is leírd a véleményed. Vagy rajzolj
  2. A Trófea étterem minden híres vendéget lefotóz, a fotót aláíratja és kirakja az étterem falára.

 



 

Tipp:
A hitelesség a legfontosabb a vevő visszajelzéseknél. A vevő mindig bizalmatlan és azt fogja hinni, hogy Te hamisítottad az ajánlásokat.

A Facebookon ez egyszerű, mert látszik, hogy ki írta a hozzászólást. A vendégkönyv is lehet hiteles forrás, de a legjobb a fénykép vagy a videó! Fotózd le az elégedett ügyfeleket. Mentsd ki a Facebook hozzászólásaikat. Ezek a fotók kincset fognak érni, mert fel lehet használni a weboldalon, a szórólapokon és a honlapod büszkeség falára is kikerülhetnek:
 
"Nézze meg mind a 138 elégedett ügyfelünket."

 

Megvan, hogy milyen folyamat alapján fogod gyűjteni a vevőid visszajelzéseit? Legyen egy módszer, egy bevált szokás. Vezesd be holnap, mert 1 év múlva már neked fognak dolgozni. Tudod...a diófa ültetés legjobb időpontja 30 évvel ezelőtt volt. A második legjobb időpont, ma van.

 

 

10. Kommunikálsz a vevőiddel a vásárlás után?

 

Minden cég a visszatérő vevőkből profitál a legjobban.

Egy új vevőt megszerezni sok munka és pénz, de megtartani sokkal kevesebb energiába kerül.
Újra rávenni a vásárlásba pedig szinte gyerekjáték.

Hogyan adhatsz el újra és újra?

 

  • Van kedvező ajánlatod a visszatérő vevőknek?
  • Kérsz tőlük email címet, telefonszámot, postacímet?
  • Küldesz nekik ajánlatokat, érdekes és hasznos anyagokat?
  • Van vetésforgó kampányod? (évente 4 kampány a meglévő ügyfeleknek. Újdonság, Prémium termék, Szezonális, Akciós készletkisöprés)

 

 

Milyen adatokat gyűjts?

  • Születésnapot, évfordulót, hogy küldhess rá kedvezményes akciós ajánlatot (webáruházaknál kupont)
  • Lakcímet (postán küldött ajánlatok iszonyat hatékonyak)
  • Telefonszámot (telemarketing, de a Facebookon is lehet reklámozni telefonszám alapján)
  • Email címet
  • Facebook követőt (na is like-ot, hanem zárt csoport tagságot)
  • Youtube csatorna feliratkozókat (így minden videód eljut hozzájuk)
  • Google követést (csak egy kis plusz)
     

 

 

Mit küldj?

  • Küldj ajánlatot csak azért,mert pont egy éve rendeltek nálad.
  • Küldj ajánlatot arról, hogy milyen új szolgáltatásod van
  • Ajánlj partner kuponokat. Olyan cégek ajánlatát, akikkel közösen reklámoztok. Hogyan tudsz működő partner ajánlatokat felépíteni?
  • Küldje évi négy kampányt

 

Összeírtad, hogy milyen folyamat alapján fogod gyűjteni a vevőid adatait? Legyen egy módszer, egy bevált szokás. Vezesd be holnap, mert 1 év múlva már neked fognak dolgozni. Tudod...a diófa ültetés legjobb időpontja 30 évvel ezelőtt volt. A második legjobb időpont, ma van. Leírtam még egyszer, mert nem lehet eleget hangsúlyozni :)

 

 

Hogyan tovább? Mit kell tenned?

 

A fentiek átolvasása után, pontonként haladj és válaszold meg a kérdéseket. Jegyzeteld le a gondolataidat, majd valósítsd meg.

Tudom… kevés az időd. De ennél jobban semmilyen munka nem fog megtérülni. Nehéz kitalálni, de csak egyszer kell megtenned. Nem kérem, hogy üzleti tervet készíts. Csak gondold egyszer végig a kérdéseket és a válaszokat. Ha pedig valamit nem értesz vagy elakadtál, akkor írj a cikk alá.

 

Szükséged van erre?

Igazából nincs. Csak akkor, ha el akarsz érni valamit.

Ha pénzt akarsz termelni. Ha célod, hogy sikeres legyen a vállalkozásod… Ha büszke akarsz lenni mindarra a mit építettél, akkor tudnod kell válaszolni minden kérdésre.

Amíg nem tudod elmondani 1 mondatban, hogy mi a terméked, és mitől jó, lehetőleg úgy, hogy elhiggye a vevő is… addig te csak a szerencsében bízhatsz.

Van akinél működik a szerencse faktor, mert pont beletenyerelt valamibe. Azonban vállalkozni mindig kockázattal jár. A marketing és a tervezés pedig pont abban segít, hogy csökkentsd ezt a kockázatot.

 

Ideje egy jó honlapot építened.

 

 

[Folytatás] 10 kérdés, amire tudnod kell válaszolni, ha vállalkozol!
 
 

Most, hogy már tisztán látod, hogy hova tart a vállalkozásod és mit akarsz kommunikálni a leendő vevőid felé...

 

Ideje átültetni mindezt az online világba is. Lehet tartalom marketingre van szükséged és akkor egy üzleti blog kell neked, amivel beindul a vállalkozásod. De az is lehet, hogy még csak egy jó honlapra van szükséged, hogy bemutatkozz a világnak.

A legjobb, ha magad építed fel a honlapod. Mert közben olyan kérdések fognak felmerülni, amikre csak Te tudhatod a választ. Olyan dolgokat, összefüggéseket és koncepciókat kell kitalálnod, ami sokkal inkább a vállalkozásod gyakorlati működéséről szól.

Építsd fel magad, azt a honlapot… ami nem csak szép és modern. Hanem mobil barát és hihetetlenül gyors. Így nem csak a látogatóid, de a Google is szeretni fogja.

Kezd el a honlap szerkesztést. Ezen a linken keresztül 75.000 Ft kedvezménnyel csak tárhely áráért nekiállhatsz átformálni a céged. Aztán majd gyere vissza, mert üzleti blogra neked is szükséged lesz, hogy támogassa a vállalkozásodat. Csak előbb tedd rendbe az alapokat.

 

Olvastad az előző 5 kérdést? A cikk előzményét ide kattintva olvashatod el.

 

<< Előző Cikk

 

 

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : pozícionálás, sikeres vállalkozás, induló vállalkozás

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.

Kapcsolódó cikkeink:

 



Hírlevél

 

 

 

Címkék

Friss Hírek