Egyre több látogatót hoz a Google, ha jó cimet adsz a tartalmadnak

Kategória: TartalomMarketing Tippek | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Készítettünk egy cikket az Inbound Marketing Alapjairól, aminek több címsort is adtunk, hogy kiderüljön, melyik tetszik a legjobban az embereknek.

 

Sokszor fogom még elmondani, milyen fontos, hogy a cikkednek több címe is legyen. Ugyanis a cikked címsorán múlik, hogy az emberek el akarják olvasni, vagy sem. A címen múlik, hogy érdeklődést vagy közömbösséget vált ki az emberekből.

 

A cikked címet látják a Facebookon, a Google találtai listáján, az e-mail értesítőben, a web push üzenetekben, így a címsoron múlik az is, hogy kattintnak vagy sem. Ha unalmas, akkor csak azok fogják elolvasni, akik már ismernek. Ha homályos és kíváncsiságkeltő, akkor azok fogják olvasni, akik unatkoznak. Ha direkt címsort írsz, ami problémára fókuszál, érdekes és még izgalmas is, akkor pont azok fogják elolvasni, akiknek írtad. A tökéletes címsor olyan, mint a tökéletes reklám, azokat vonzza az oldaladra, akik értékesek a vállalkozásod számára.

 

A tökéletes címsor receptje

 

Tökéletes címsort írni elképesztően nehéz, rengeteg rutin és gyakorlat kell hozzá. Ezért sokkal könnyebb, ha 5 címet adsz a cikkednek és teszteled, hogy melyik a hatékonyabb. Ezt csináltam én is az Inbound Marketing cikkemnél. Adtam neki több címet, többek között ezt a kettőt:

  • Inbound Marketing Magyarul
  • Inbound Marketing Alapjai

 

Az üzleti blog szoftverem automatikusan teszteli, hogy melyik címsor jobb és a rosszul teljesítőket automatikusan lekapcsolja. Így az emberek egyre inkább a jobb címeket látják, amik egyre több olvasót vonzanak, így egyre jobban gyorsul a tökéletes címsor megtalálásának folyamata. A végén pedig csak egy maradhat.

 

Egyre több látogatót hoz a Google, ha jó cimet adsz a tartalmadnak
 

Végül csak egy maradhat!

 

De addig is, érdekes dolgok történnek.

 

Címsor és a keresőoptimalizálás

 

Ha rákeresek a Google keresőben arra a kulcsszóra, hogy „Inbound marketing alapjai”, akkor kidobja a cikkemet az első helyen:

 

Egyre több látogatót hoz a Google, ha jó cimet adsz a tartalmadnak
 

A cikkem az első helyen van a Google keresőben

 

Ami egyáltalán nem meglepő, hiszen ezt várja el az ember egy üzleti blogtól. A szoftver legyen annyira keresőbarát, hogy a cikkeket a saját címére az első találati oldalon hozza.

 



A meglepő rész csak most jön.

 

Amikor elkezdem begépelni a keresőbe, hogy inbound marketing, akkor a Google felajánlja, hogy „inbound marketing magyarul

 

Egyre több látogatót hoz a Google, ha jó cimet adsz a tartalmadnak
 

A Google automatikusan felkínálja az inbound marketing magyarul kifejezést.

 

Ezt azért teszi, mert ez egy olyan kifejezés, amire sokan keresnek. Vagyis ez egy olyan long tail kulcsszó, amire érdemes optimalizálni, ha sok olvasót szeretnék.

 

Rákeresve erre a kulcsszóra már nem az első találat vagyok, hiszen vannak olyan tartalmak, amik 2013 óta be vannak ágyazva a találati listára. Őket nehéz onnan kirobbantani vagy megelőzni, de nem lehetetlen. Főleg akkor, ha a friss (20 napos) cikkem máris az első oldalra került (9. helyre).

 

Az érdekes ebben az, hogy ezt a jó helyezést azért értem el, mert a cikkeimnél több címsort használok. Ugyanis az „inbound marketing magyarul” kifejezésre, nem az inbound marketing alapjai című cikkemet adja találatként, hanem azt a változatot, amiben a cikk címe ez: „Inbound Marketging Magyarul”.

 

 

Egyre több látogatót hoz a Google, ha jó cimet adsz a tartalmadnak
 

 

Az „inbound marketing magyarul” kulcsszóra ez a cikkemet hozza a Google. Ezért is fontos a több címsor.

 

Gyakorlatilag ugyan arra a cikkre kerül a látogató mindkét esetben, csak a cikk címe és emiatt a cikk url címe más. Azzal, hogy több címet adtam a cikkemnek olyan kulcsszavakra is hoz nekem olvasókat, amikre egyébként alig érnék el helyezést. Ez egy olyan meglepő pozitívuma a több címsornak, amire nem is számítottam.

 

Ha otthon vagy a keresőoptimalizálásban, akkor most azon gondolkozol, hogy ezt nem fogja büntetni a kereső? Ez nem a Google kijátszása és a tipikus duplikált tartalom esete?

 

Röviden: Nem.

Hosszabban: Nézd meg ezt a rövid videót, mert a végén erre is kitérek:

 

 

 

Ha van ötleted arra, hogy Wordpress oldalak esetén, hogyan lehetne ezt megvalósítani, akkor írd meg commentben.

Ha tetszett, akkor oszd meg vagy iratkozz fel

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : keresőoptimalizálás, reklám, látogatószerzés, címsor

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.

Kapcsolódó cikkeink:

 



Hírlevél

 

 

 

Címkék

Friss Hírek