15 Módszer, amivel a Facebookon, LinkedIn és Google+-on e-maileket szerezhetsz

Kategória: Látogatókból - Bevétel | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

 

Hogyan növelheted az e-mail listád méretét?

Használd ki a közösségi vagy Social média erejét. Itt van hozzá 15 bevált módszer.

Az e-mail lista gyűjtésének fontosságáról ebben a cikkünkben olvashatsz.

 

15 Módszer, amivel a Facebookon, LinkedIn és Google+-on e-maileket szerezhetsz
 

 

Használj CTA –t a közösségi profilodban.

 

A CTA egy rövid, de hatásos cselekvésre felszólítás. Szinte minden közösségi oldalon van egy rész, ahol be kell mutatnod magadat. Ezt a részt remekül használhatod arra, hogy feliratkozókat vigyél a landing page oldaladra.

Használhatsz linkrövidítőt, mint a www.bit.ly vagy a www.goo.gl, ha hosszú a domain neved.

Érdemes link nevébe beletenni az ingyenes szót. PL: domained.hu/ingyenes-kurzus

 

Képmegosztó oldalak (instagram, tumblr)

 

Ezeken az oldalakon, a képek köré épül a közösség. Szinte mindenhol van lehetőséged arra, hogy leírást csatolj a képekhez.

A leírásba pedig beleteheted a CTA linked, ami már egy landing page oldalra visz.

Akár magára a képre is ráteheted az oldalad linkjét, ha az elég rövid és könnyen megjegyezhető. A linkeidet a www.bit.ly szolgáltatásával megszépítheted:

bit.ly/sminktanfolyam

 

Állíts be akció gombot a Facebook oldaladra

 

A Facebook oldaladon lehetőséged van akció gombok beállítására. Többféle akciót beállíthatsz, de az e-mail címek gyűjtéséhez a legjobb a „kapcsolatfelvétel”, „regisztráció” vagy a „további információ”.

Itt megadhatsz egy linket, amire jut a látogató, amikor kattint. Ez a link legyen a landing page oldaladé, ahol bekéred az e-mail címét.

 

 

Hozz létre hírlevél fület a Facebook oldaladra

 

Egyenesen a Facebook oldaladról is gyűjthetsz e-mail címeket, csak készítened kell egy Facebook tabot, amire elhelyezed a hírlevél feliratkozó formodat.

A Facebook Tab lényegében egy sima html oldal.

Fontos kritériuma, hogy

  • 810 px széles lehet maximum az oldal
  • https tárhelyen kell futnia

Lényegében iframe –ben fogja betölteni az oldal tartalmát a Facebook.

Csak létrehozol egy új APP –ot a https://developers.facebook.com oldalon, majd hozzáadod a landin page oldalad URL címét a Facebook oldaladhoz. Ezt úgy teheted meg, hogy meghívsz egy speiális URL címet:

http://www.facebook.com/dialog/pagetab?app_id=YOUR_APP_ID&next=YOUR_URL

YOUR_APP_ID – Ez az APP ID száma

YOUR_URL – Ez a feliratkozó oldalad URL címe https-el kezdve.

 

Hozz létre CTA Facebook posztokat

 

Elképzelhető, hogy a Facebook követőid egy része már szerepel a hírlevél adatbázisodban, de mindneki biztosan nem.

Egy facebook like, nagyon kicsi elköteleződést jelent az emberektől. Ezért a legtöbb likeolód csak likeoló marad. Semmi mást nem csinálnak.

Ezért fontos, hogy időnként olyan posztokat tegyél ki a Facebook oldaladra, ami ráveszi a likolókat, hogy feliratkozzanak a hírlevél listádra.

Semmi extra. Célszerűen azokat a csali termékeidet posztolod, amik már beváltak. Csak egy figyelemfelkeltő cím, egy link és egy jó kép kel hozzá.

 



 

Posztolj Facebook csoportokba

 

Te szoktál Facebookozni. Én is szoktam. Az emberek 88%-a szokott.

Ez azt jelenti, hogy a potenciális vevőid jelentős része használja a Facebookot. Ma már szinte minden lehetséges témára létezik egy támogató Facebook csoport. Így a leendő vevőidet meg is találod ezekben a csoportokban.

Nem kell mást tenned, mint a megfelelő csoportokba a megfelelő dolgokat posztolni.

Ezek a posztok legyenek értékesek, ne reklámozz!

Tartsd be azt a szabályt, hogy előbb értéket adj a csoportnak és csak aztán posztolj olyan tartalmat, ami feliratkozókat gyűjt.

A feliratkozást gyűjtő posztod is legyen értékes. A poszt folytatásához vagy a letöltéshez kelljen csak feliratkozni a hírlevél listádra.

Ugyan így posztold a csalidat is. Ne csak a címsort gépeld be, hanem adj értéket.

Írj hasznos dolgokat és tedd a végére a landing page oldalad linkjét.

Érdemes a linket is megindokolnod: „Mivel a Facebook poszt nem alkalmas, hogy megfelelően kifejtsem a témát, ezért a folytatáshoz kattints a linkre”.

 

Indíts zárt Facebook csoportot.

 

A Facebook csoport számos előnyt biztosít a vállalkozásodnak, ezért mindenképpen használd. Ki nem találnéd, de még arra is jó, hogy felhízlald a hírlevél adatbázisos méretét :)

Egyszerűen csak csinálsz egy zárt Facebook csoportot, amibe csak azok kerülhetnek be, akik előtte feliratkoztak a hírlevél listádra.

Ezt a feltételt beleírhatod a csoport leírásába is. Ahogy növekszik a csoportod tagszáma, úgy fog növekedni az e-mail adatbázisod is.

Minél többen lesznek a csoportban, annál erősebb lesz a szociális hatás és egyre többen akarnak majd csatlakozni. Így egyre több e-mail címed lesz.

Csinálhatod azt is, hogy nem a csatlakozáshoz kérsz e-mail címet, hanem olyan posztokat raksz ki néha, amivel gyűjteni tudod a tagok e-mail címeit.

 

Posztolj Google csoportokba

 

Igaz, hogy a Google nem lett sikertörténet, de még mindig vannak aktív tagjai.

Csatlakozz olyan csoportokhoz, amik kapcsolódnak a tevékenységedhez vagy a potenciális vevőidet fogják össze.

Ha értéket adsz, akkor könnyen beilleszkedsz. Ráadásul posztolhatod ugyan azt a tartalmat, amit a Facebookra is.

Ha már elég értéket adtál, akkor jöhet ugyan az a poszt, ami kiment a Facebookra. Ami elviszi a látogatót a Landing page oldaladra és ott megadja az e-mail címét.

 

Add hozzá a Landing Page oldalad a Linkedin -hez

 

Az experience résznél egyszerűen hozzá tudod adni a Landing Page oldalad a Linkedin profilodhoz:

https://sumome-media.s3.amazonaws.com/storyimages/77f8d5d9-2b1e-4205-a41a-eec350279905

A Linkedin automatikusan behúzza a linkről a képet így vizuálisan is meg tudod jeleníteni az ajánlatodat.

Így tudsz legkönnyebben feliratkozókat szerezni a LinkedIn profilodról.

 

Posztolj Linkedin csoportokba

 

A Linkedin csoportok ugyan úgy működnek, mint a facebook vagy a Google csoportok.

Keres aktív csoportokat a piacodon:

 

15 Módszer, amivel a Facebookon, LinkedIn és Google+-on e-maileket szerezhetsz
 

 

 

Innentől ugyan azt posztolhatod ide, mint a Facebookra és a Google -ra. A lényeg, hogy értéket adj és ne egyből reklámozz!

 

Szerezd meg a Linkedin kapcsolataid e-mail címét.

 

Ismered az összes embert, akivel kapcsolatban vagy a linkedin –en? Valószínűleg nem. Hiszen sokan jelölnek úgy is, hogy soha nem is találkoztatok.

Ezeknek az embereknek 15 másodperc alatt letöltheted az e-mail címüket.

Mutatom, hogyan:

 

15 Módszer, amivel a Facebookon, LinkedIn és Google+-on e-maileket szerezhetsz
 

 

Ennyire egyszerű :)
15 másodperc és van egy CSV fájlod benne a nevekkel, munkahelyi adatokkal és e-mail címekkel.

A lépések:

  1. Vidd az egeret a „My Network” menüre és kattints ide „Connections”
  2. Kattints a szürke fogaskerék ikonra a jobb oldali sávban.
  3. A jobb oldali szürke sávban megjelenik a „Export Linkedin Connections” link. Kattints rá
  4. Kattints az „Export” gombra

 

FONTOS! Ne add őket csak úgy hozzá a hírlevél listádhoz. Küldj nekik egy személyes levelet, amiben megkérdezed őket, hogy akarnak-e csatlakozni a listádhoz. Ha enélkül adod hozzá őket, akkor az egy sima SPAM. Káros és haszontalan.

 

Készíts YouTube Videó CTA -t

 

Két módon is építhetsz listát a YouTube videóiddal.

Első, amikor a videón jelenítesz meg linket.

Ilyet már biztosan sokat láttál. A videó lejátszása közben vagy végén megjelenik egy üzenet a videón. Ez az üzenet legyen egy ütős CTA. Ami felkelti az érdeklődést és átviszi a kattintót a landing page oldaladra.

Kártyának hívják és így tudod használni:

  1. Első lépés, hogy hitelesíteni kell az oldaladat
  2. Hozzáadni a link kártyát a videódhoz

A videót megnézők közül így könnyedén gyűjthetsz új hírlevél feliratkozókat.

 

Második, amikor a videó leírásába teszed bele a Landing page oldalad linkjét:

 

15 Módszer, amivel a Facebookon, LinkedIn és Google+-on e-maileket szerezhetsz
 

 

Minél inkább egy CTA –ra fókuszálsz a leírásodban, annál hatékonyabb.

Ha szeretnéd a leírást kicsit feldobni, akkor itt találsz rengeteg díszítő elemet.

A két módszert pedig nyugodtan mixelheted.

Ha valaki nem iratkozik fel a videón található linkről, attól még a leírásban található linken keresztül feliratkozhat.

Minél több a feliratkozási lehetőség, annál valószínűbb, hogy az egyiket észreveszi.

 

Készíts vonzó képet a Pinterestre

 

Készíts olyan képet, ami tartalmaz cselekvésre felszólítást (CTA) és töltsd fel a Pinterestre. Ez is lehetséges módja a feliratkozók gyűjtésének.

A kép tartalmazza a landing page oldalad legfontosabb üzenetét és egyszerűen csak linkeld be az oldalad.

 

15 Módszer, amivel a Facebookon, LinkedIn és Google+-on e-maileket szerezhetsz
 

 

 

Mivel fontos, hogy a képeid jó minőségűek legyenek, használd a Canva.com oldalt. Itt előre kiválaszthatod, hogy hova készül a kép (Facebook, email, ebook, blog stb) így már a megfelelő méretben tudod megszerkeszteni.

A Canva legnagyobb előnye, az ingyenesség mellett, hogy rengeteg előre elkészített sablont találsz. Így kreatívnak sem kell lenned a végeredmény mégis lenyűgöző.

 

Legyél „contributor” egy Pinterest csoportban.

 

Ez egy nehezebb történet, mint a Facebookon vagy Google oldalon. Nem is biztos, hogy Magyarországi viszonylatban megéri.

Ha mégis nekikezdesz, akkor keresned kell olyan csoportot, ami egyáltalán fogad új „contributorokat”. Lényegében Ők azok, akik segítenek a csoport működésében.

A folyamat ugyan az, mint a saját pinterest oldalad esetén, csak épp egy jobb csoportban, több mint 7000 emberhez jut el a képed.

Ha rajta van a CTA és a landinga page linkje, akkor máris rengeteg új feliratkozóra tehetsz szert.

Használd a http://pingroupie.com oldalt, ahol kulcsszó alapján találhatsz olyan Pinterest csoportokat, ahol fellelhetőek a saját célcsoportod tagjai.

 

Figyeld a közösségi médiát és a blogokat

 

Ennek a technikának az a lényege, hogy különböző szolgáltatásokkal azt figyeled, hogy a Facebookon, Google oldalon mikor tűnik fel olyan poszt, ami kapcsolódik a te egyik csali termékedhez.

Ott, ahol a csali terméked hasznos segítség lehet, egyszerűen csak linkeld be egy rövid magyarázattal.

Ha még segítőbb akarsz lenni, akkor pár pontban adj tanácsot és a folytatás iránt érdeklődőknek tedd ki a csali terméked posztját.

 

Mivel figyeld a közösségi médiát és a blogokat?

 

Mindkettő esetben kulcsszavakat tudsz beállítani. Viszont ehetőséged van a kereséseket paraméterezni, így tudod figyelni a közösségi oldalakat is.

Ha olyan posztokat keresel, amik a Faecbookon jelentek meg, akkor használd a „site:facebook.com” kapcsolót így csak a Facebookon keresi a beállított kulcsszót.

 

Kezd el már MA növelni a listád méretét.

Ne hanyagold el az e-mail marketinget. Ez a céged fejlődésének záloga.

Nagy munkának tűnhet, de csak egyszer kell megcsinálnod. Az eredményekért hálás leszel.

Ne keress kifogásokat. Összeszedtük neked a legjobb lista építési módszereket.

 

Sőt, annyira akarom, hogy sikerüljön, hogy csináltunk neked egy excel táblázatot, amiben kiválaszthatod, mennyi időt, pénzt tudsz erre áldozni.

Megadhatod a honlapod látogatóinak mostani számát és leválogatjuk neked azokat a módszereket, amik leginkább neked valók.

Szerezd meg a listát és kezd el növelni az adatbázisod méretét.

Töltsd le a teljes listát egy excel táblázatban
 

 

Még több technikát olvasnál, akkor itt van 73 Bevált Módja az E-mail Lista Építésének.

És ne felejts el a hozzászólásoknál megírni, ha kihagytunk valamit!

 

 

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : értékesítési tölcsér, csali, e-mail gyűjtés

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.

Kapcsolódó cikkeink:

 



Hírlevél

 

 

 

Címkék

Friss Hírek